فیلم «مریخی» ریدلی اسکات چه‌قدر واقعی است؟

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سیاره‌ی مریخ تا به حال به شکل‌های مختلفی در فیلم‌های هالی‌وودی به تصویر کشیده شده است، اما نمی‌توان هیچ‌کدام از آن‌ها را دقیق یا درست نامید. با این حال، فیلم «مریخی» (The Martian) که ماه آینده عرضه می‌شود، قرار است این روند غیرواقعی بودن را متوقف کند.

جدیدترین فیلم ریدلی اسکات درباره‌ی زندگی یک فضانورد تنها در مریخ است. در ساخت این فیلم از یکی از دانشمندان ناسا کمک گرفته شده است.

«جیم گرین» (Jim Green)، مدیر بخش علوم سیاره‌ای ناسا درباره‌ی فیلم مریخی گفته است: “به نظر من «مریخی» رفتن به مریخ را از هر داستان علمی-تخیلی دیگری که دیده‌ام نزدیک‌تر به واقعیت نشان داده است.”

NASAJimGren

«گرین» در مراحل ساخت فیلم به عنوان یک مشاور حضور داشته است. فیلم «مریخی» درباره‌ی یک فضانورد امریکایی است که روی مریخ فرود می‌آید. گرین با مقایسه‌ی فیلم با دیگر فیلم‌های هالی‌وودی علمی-تخیلی می‌گوید: “ناسا پیشتازان فضا نمی‌سازد. قرار نیست به «جایی که انسان در آن قدم نگذاشته» برویم. باید به نقطه‌ای که به سمت‌اش حرکت می‌کنیم نگاه کنیم و این موضوع ما را برای آینده آماده می‌کند.”

نقش اصلی فیلم مریخی را «مت دیمن» (Matt Damon) بازی می‌کند. داستان فیلم در ۲۰ سال آینده اتفاق می‌افتد که در آن مت دیمن، با توجه اساس تحقیقات امروز ناسا، در حال زندگی کردن روی مریخ است.

بازیگر نقش «جیسن بورن» درباره‌ی فیلم گفته است: “امیدوارم که این فیلم دیگران را به شرکت در چنین برنامه‌هایی تشویق و آن ها را درباره‌ی علم هیجان‌زده کند.”

The-Martian-1

احتمالا ناسا امیدوار است تا با این فیلم بتواند بودجه‌ی میلیاردی که برای اکتشاف مریخ نیاز دارد را تامین کند. گرین می‌گوید: “جوانان جدید، نسل مریخ هستند و این سیاره واقعا در ذهن‌شان جای گرفته است.”

فیلم مریخی با اقتباس از رمانی به همین نام ساخته شده است. فیلم توسط «ریدلی اسکات»، کارگردان معروف فیلم‌های «گلادیاتور» و «بلید رانر» کارگردانی شده است. اسکات گفته که تعادل خوب بین واقعیت و سرگرمی در این فیلم، او را ترغیب به قبول این پروژه کرده است.

فیلم The Martian در تاریخ ۲ اکتبر (۱۰ مهر) سال جاری اکران می‌شود.

منبع: CBS News

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar افشین

    البته اینم اضافه کنم که چون اسکات از بازیگرای فیلم اینتراستلار مثل “مت دیمون” و “جسیکا چستین” استفاده کرده، بازم شخصا دوسداشتم بجای دیمون از “متیو مک کانهی” استفاده میکرد، واقعا فوقلاده بازی میکنه،
    راجب اینکه فیلم تا چه حد به واقعیت نزدیک هست خب بازم بنظر من این فیلم “مریخی” نزدیکتر هست. چون “جیم گرین” خودش از دانشمندای ناساست و بیشتر به قضیه علمی فیلم نگا میکنه. ولی مثلا در اینتراستلار نولان از “کیپ تورن” مشاوره میگرفت که یک فیزیکدان نظری بود و قطعا به خلق کردن علاقه بیشتر و توانایی بیستری داشت، هرچند تو اینتراستلار چون به روایت کشیدن یک سفر بین ستاره ای و گذشتن از سیاهچاله و دیدن افق رویداد بود قضیه کاملا فرق میکرد، ولی اینجا سفر به یه سیاره تو همین منظومه شمسی و و روایت حال یه فضانورد و نمیخواد چیز خاصی رو نشون بده وبیشتر هدف سرگرم کردن مردم ِ.

  2. Avatar افشین

    من شخصا با تریلری که از فیلم بیرون اومده و اخباری که دنیال کردم بنظرم که فیلم جالبی از آب در میاد و البته با توجه به سابقه ریدلی اسکات.
    کلا به فیلمای علمی-تخیلی علاقه زیادی دارم. مخصوصا رراجب فضا
    البته اینم بگم که فکر نمیکنم این فیلم بتونه جای “اینتراستلار” رو بگیره، کریستوفر نولان خیلی خیلی خیلی بهتر فیلمای در این ژانر رو میسازه، اون از “اینسشپن” و اونم از “اینتراستلار”. بنطرم هـــــــــــــــــــــــیـــــــــــــــچ فیلم داستانی-علمی-تخیلی تا حالا نتونسته اندازه اینتراستلار قشنگ باشه و البته احساسی!!!
    بی صبرانه منتظر دیدن “the martian” هستم تا ببینیم چی از آب درمیاد…

    ممنون بابت انتخاب این مطلب جناب میرزایی

  3. Avatar amir

    سلام ممنون از مطالب خوب و پر محتواتون
    لطفا به بخش فیلم بیشتر برسید
    ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه