فیلم «۱۹۱۷» مهم‌ترین جایزه انجمن تهیه‌کنندگان را تصاحب کرد

۲۹ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فیلم 1917

فیلم ۱۹۱۷ به کارگردانی سم مندس جایزه بهترین فیلم تهیه‌شده در سال ۲۰۱۹ را در سی و یکمین مراسم اهدای جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا که شنبه این هفته برگزار شد به دست آورد.

فیلم جنگی ۱۹۱۷ که به دلیل شیوه خاص فیلم‌برداری‌اش مورد توجه قرار گرفته بود (شیوه‌ای از فیلم‌برداری که کل اثر یک پلان سکانس طولانی به نظر برسد) با تصاحب این جایزه شانس خود را در مراسم اسکار به شکل قابل توجهی افزایش داد. عموما آثاری که این جایزه را به دست می‌آورند شانس بسیار بالایی برای دریافت جایزه بهترین فیلم در مراسم اسکار دارند.

فیلم ۱۹۱۷ که داستانی درباره رزمندگان جنگ جهانی اول را روایت می‌کند برای دریافت جایزه بهترین فیلم از مراسم اسکار ۲۰۲۰ رقبایی چون «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood)، «مرد ایرلندی» (The Irishman)، «انگل» (Parasite) و «جوکر» (Joker) را در کنار خود می‌بیند.

جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا از جمله بهترین پیش‌بینی‌کنندگان مراسم اسکار است. گرچه در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ برنده عنوان بهترین فیلم انجمن تهیه‌کنندگان نتوانست جایزه همین عنوان را در مراسم اسکار کسب کند اما به شکل کلی ‌ظرف ۳۰ سال گذشته این جایزه ۲۱ بار بین دو مراسم به یک فیلم واحد اهدا شده، در ۱۰ سال گذشته ۸ بار انتخاب‌ها یکسان بوده و سال گذشته نیز فیلم سینمایی «کتاب سبز» (Green Book) توانست این جایزه را هم از طرف انجمن تهیه‌کنندگان و هم از سوی آکادمی اسکار کسب کند.

از جمله سایر جوایز مهم انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا می‌توان به جایزه بهترین فیلم مستند اشاره کرد که به «آپولو ۱۱» (Apollo 11) تعلق گرفت. جایزه بهترین فیلم انیمیشن نیز به «داستان اسباب‌بازی ۴» (Toy Story 4) رسید. در چند سال گذشته تمامی انیمیشن‌هایی که این جایزه را به دست آوردند در مراسم اسکار نیز به عنوان بهترین انیمیشن سال برگزیده شدند.

از مهم‌ترین برندگان جوایز تلویزیونی در سی و یکمین مراسم اهدای جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا می‌توان به «فلیبگ» (Fleabag) اشاره کرد که برنده جایزه بهترین سریال کمدی شد.

همچنین مجموعه تلویزیونی «وراثت» (Succession) به عنوان بهترین سریال درام انتخاب شد. مجموعه «چرنوبیل» (Chernobyl) از دیگر سریال‌هایی که در سال ۲۰۱۹ با تحسین مخاطبان و منتقدان آمریکایی روبرو شد در این مراسم جایزه بهترین سریال کوتاه را به دست آورد.

نهایتا جایزه بهترین فیلم تلویزیونی یا استریم‌شده به «آپولو: ماموریت‌ها در ماه» (Apollo: Missions to the Moon) اختصاص یافت.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه