قابلیت‌های مهم و جدید بروزرسان ویندوز ۱۰

۲۳ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

بروزرسان جدید ویندوز ۱۰ چند روزی است که عرضه شده. این بروزرسان قابلیت‌های بزرگ و جدیدی را به کورتانا، منشی هوشمند مایکروسافت و مرورگر Edge اضافه می‌کند. با بروزرسانی جدید ویندوز ۱۰ هم‌چنین می‌توانید بدون داشتن داک مخصوص، گوشی ویندوزی‌تان را به یک کامپیوتر شخصی تبدیل کنید. در ادامه بهترین قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۰ را برای‌تان لیست کرده‌ایم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

افزونه‌های مرورگر Edge

مدت زیادی از رونمایی افزونه‌های مرورگر Edge نمی‌گذرد، اما همین حالا و با آپدیت ویندوز ۱۰، می‌توانید این افزونه‌ها را تست کنید. این افزونه‌ها، کلید Pin It، افزونه‌ی OneNote، سرویس ترجمه‌ی مایکروسافت و تعداد دیگری افزونه مثل Adblock Plus را شامل می‌شوند.

Windows-10---4

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کورتانا

قابلیت‌های جدیدی به کورتانا اضافه شده است. برای مثال، اگر باتری گوشی‌تان تمام شود، پیغام‌اش را روی کامپیوترتان می‌بینید یا اگر گوشی‌تان گم شد، می‌توان آن را از طریق کورتانا و با استفاده از یک نقشه پیدا کنید.

کورتانا از این پس می‌تواند ایمیل‌های آوت‌لوک را بخواند و با توجه به آن‌ها برای‌تان یادآور بگذارد. مایکروسافت هم‌چنین امکان ادغام کورتانا در نرم‌افزارهای مختلف را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرده است.

Windows-10---2

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اپ Connect

نسخه‌ی جدید اپ Connect به کاربران اجازه می‌دهد تا گوشی‌های ویندوزی‌شان را بدون استفاده از داک مخصوص، به کامپیوتر وصل کنند. هم‌چنین می‌توان صفحه‌ی گوشی ویندوزی را به کامپیوترهایی که دانگل Miracast دارند، فرستاد.

Windows-10---3

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

ایموجی

مایکروسافت ایموجی‌های (Emoji) جدیدی مختص ویندوز ۱۰ طراحی کرده است. این ایموجی‌ها، ظاهری شبیه به طراحی‌های دیگر آیکون‌های ویندوز ۱۰ دارند.

emoji

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

قابلیت Hello

مایکروسافت سیستم امنیتی Hello را برای برخی سایت‌ها و بخش‌های ویندوز فعال کرده است. از این پس می‌توان با استفاده از یک کلمه و فرمان صوتی، به سایت‌های مختلف، مثل سایت یک بانک، وارد شد. البته این قابلیت فقط در مرورگر Edge وجود خواهد داشت.

Windows-10---1

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اپ‌های چندپلتفرمه

نرم‌افزارهای جدید ویندوز ۱۰، روی دستگاه‌های مختلف، تجربه‌ی کاربری یکسانی ارایه خواهند داد. برای مثال، اپ مسنجر فیس‌بوک، Universal شده است و روی همه‌ی دستگاه‌هایی که ویندوز ۱۰ دارند (مثل ایکس‌باکس وان) کار می‌کند. نرم‌افزارهای دیگری مثل توییتر، Hulu یا اوبر هم Universal شده‌اند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

بازی

مایکروسافت با شرکت‌های بازی‌سازی مختلف، قرارداد بسته است تا بازی‌های‌شان را برای اجرای روی ویندوز ۱۰ بهینه کنند. برای مثال می‌توان ویچر ۳ را درست همانطور که روی ایکس‌باکس وان اجرا می‌شود، شبیه به یک اپ روی ویندوز ۱۰ اجرا کرد. یعنی صفحه‌ی بازی تمام مانیتور را پر نمی‌کند و کاشی‌های مختلف ویندوز ۱۰ (Tile) دور صفحه‌ی بازی هستند.

فروشگاه ویدنوز هم از این پس بازی‌های ایکس‌باکس وان و محتوای دانلودی آن‌ها را در خودش جای خواهد داد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Laptop Mag

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. JokerVendetta

    یک سوال دارم از شما
    توی ویندوز ۱۰ کلا نمیشه کرک کرد؟

  2. عباس

    سلام
    ممنون از مطالبتون
    ولی در کل بیشتر امکانات ویندوز به خصوص ۱۰ خیلی کاربردی نیستند
    خیلی هاشون اونقدر اینترنت مصرف میکنن که باید سرویسشون را غیرفعال کنیم قبل ازین که فارق از حجم باقی مونده اینترنت همشو مصرف کنند
    خیلی هاشون هم قابل غیرفعال سازی نیستند
    بعضی هاشون هم در ایران قابل استفاده نیستند
    اج هم هنوز نتونسته جای کروم را بگیره
    از طرفی مایکروسافت علاقه داره ویندوز ۱۰ و سلیقه ی خودشو به کاربران تحمیل کنه
    ممکنه بگید آقا دارید ویندوز مجانی استفاده میکنید و کلی قیمتشه ولی اینو مد نظر بگیرید که در عوضش به نسبت درآمد متوسط جامعه داریم هزینه خیلی بیشتری بابت سخت افزار میدیم و نرم افزار ها هم هیچ پشتیبانی داخل ایران ندارن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه