سامسونگ سه قابلیت جدید و بسیار کاربردی را به بیکسبی ویژن افزود

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
بیکسبی ویژن

سامسونگ مدت زمان نسبتا زیادی است که دستیار صوتی هوشمند خود را با نام بیکسبی راهی گوشی‌های هوشمندش کرده و به همین خاطر فعلا گوشی‌های زیادی از سامسونگ به آن مجهز هستند. بسیاری‌ها از عملکرد این دستیار صوتی ناراضی بودند اما سامسونگ ظاهرا قصد تسلیم شدن نداشت و روز گذشته حتی اعلام شد در راستای بهبود عملکرد آن، سه قابلیت بسیار کاربردی نیز به بیکسبی ویژن اضافه شده.

قابلیت‌هایی چون خواندن سریع، توصیف منظره و تشخیص رنگ، با هدف کمک به افرادی با مشکلات بینایی طراحی شده تا بتوانند با کمک گوشی گلکسی و دستیار صوتی هوشمند، تصور زیبا‌تری از محیط اطراف خود داشته باشند. اگر عدم پشتیبانی از همه زبان‌ها را در نظر نگیریم، می‌توان گفت هر سه این قابلیت‌ها برای کاربرانی با مشکلات یاد شده کاربردی هستند. مثلا خواندن سریع، متون را در لحظه برای کاربران می‌خواند که این واقعا فوق‌العاده است. حتی می‌تواند ۱۰۰۰ اشیا رایج را نیز شناسایی کند و از ۵۷ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند.

توصیف منظره هم یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار جالب و جدید بیکسبی است. همانطور که از نامش پیداست، این قابلیت می‌تواند تصاویر ثبت شده یا دانلود شده را برای کاربرانی که مشکل بینایی دارند توصیف کند. به همین خاطر شناسایی و گشت و گذار بین موانع برای آن‌ها بسیار راحت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سامسونگ از تراشه اگزینوس ۸۸۰ با مودم ۵G یکپارچه رونمایی کرد

بیکسبی ویژن

در نهایت اما به قابلی تشخیص رنگ می‌رسیم. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که باز هم نام آن به خوبی گویای عملکرد آن است. کاربر می‌تواند در صورتی که در تشخیص رنگ‌ها مشکل دارد، از این قابلیت کمک بگیرد. در این صورت بیکسبی از دوربین گوشی برای ثبت و اسکن رنگ مورد نظر استفاده کرده و کاربر را از رنگ شی اسکن شده آگاه می‌سازد.

تمام کاربرانی که از گوشی‌های گلکسی مجهز به بیکسبی استفاده می‌کنند به این سه قابلیت دسترسی دارند. منتها به خاطر داشته باشید نسخه بیکسبی ویژن باید ۳.۵ به بالا باشد در غیر این صورت نمی‌توانید از آن‌ها بهره‌مند باشید. در بین این سه قابلیت، فقط توصیف صحنه است که متاسفانه برای کشورهای محدودی در دسترس قرار گرفته اما دو مورد دیگر برای تمام کاربران دیگر عرضه شده.

البته با تست‌هایی که انجام شد، عملکرد این قابلیت‌ها باید در شرایط ایده‌آل قضاوت شود چون در حال حاضر محدودیت‌ها و ضعف‌های زیادی دارد. نظر شما در رابطه با قابلیت‌های جدید بیکسبی چیست؟ آیا از این دستیار صوتی هوشمند استفاده می‌کنید؟

بیشتر بخوانید: مشخصات دوربین گوشی‌های گلکسی نوت ۲۰ فاش شد

منبع: phonearena

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۳ دیدگاه
  1. Avatar علی

    این کارو هم کردم ولی نشد دوباره!

  2. Avatar علی

    سلام خسته نباشید؛ببخشید قابلیت های ترجمه و سرچ و… روی موبایل من کار نمی کنن و فقط بارکد اسکنر بیکسبی ویژن هست که جواب میده ایا راهی برای دسترسی به دیگر قابلیت ها وجود داره؟

    1. سلام دوست عزیز. برای ترجمه حتما باید از نرم‌افزارهای تغییر ip استفاده کنید. برای دیگر قابلیت‌ها هم باید زبان انگلیسی باشه.

      1. Avatar علی

        سلام؛ زبانم انگلیسی هست و از نرم افزار های تغییر ip هم استفاده میکنم ولی اصلا این قابلیت ها دیگه وجود ندارن فقط همون بارکد اسکنر رو میشه انتخاب کرد توی ستینگ. روی موبایل دیگرم با استفاده از نرم افزار های تغییر آی پی کار میکنن ولی روی نوت ۹ ام اصلا از بعد از آپدیت اندروید ۹ دیگه موجود نیستن سرچ و ترجمه و … که بخوام انتخابشون کنم.

      2. یکبار دیتای برنامه رو پاک کنید و مجددا تلاش کنید

  3. Avatar پارسا

    آقا برای a30 s من نصبش کردم ولی قسمت شنیداری نداره چی کار کنم اصلا برا a30s داره

    1. سلام دوست عزیز. گوشیتون رو رو زبان انگلیسی تنظیم کنید و مجددا امتحان کنید.

      1. Avatar محمد

        بله
        خیلی منون از شما
        از اول باید سیستم رو به اینگلیسی عوض میکردم

  4. Avatar محمد

    با تشکر دوباره
    تازه فهمیدم ، باید زبان گوشی رو کلا اینگلیسی میکردم تا کار میکرد
    مرسی
    الان خوب کار میکنه
    تشخیص رنگش کار میکنه
    Quick reader چیه ؟
    توصیف منضرس یا خواندن سریعه ؟
    پشتیبانی از زبان فارسیش کجاست؟

    1. سلام. من فکر کردم زبان گوشی شما رو انگلیسی تنظیمه! خواندن سریع زمانی که گوشی رو سمت یه شی نگه دارید، اسکنش میکنه و اسمش رو بهتون میگه. از زبان فارسی طبق خبر وب‌سایت رسمی سامسونگ پشتیبانی نمیکنه. احتمالا با تغییر زبان اصلی دستگاه، میتونه به همون زبان حرف بزنه به شرط اینکه پشتیبانی بشه ازش

  5. Avatar محمد

    چه مدت باید نگه دارم
    من بازم امتحان کردم بام نمیشه
    هیچی نمیگه
    خواننده فوی و ردیاب رنگ اصلا کار نمیکنه
    اصلا هیچ حرفی نمیزنن
    اسکن کد ولی عالیه

  6. Avatar محمد

    توصیف منضره رو از کجا بیارم ؟

    1. توصیف منظره اگه با بروزرسانی اضافه نشده باشه طبیعیه چون برا یک سری بازارها نیومده. در مورد مشکلات دیگه من میتونم بگم یک بار گوشی رو ریستارت کنید یا بیکسی ویژن رو کلیر کش و کلیر دیتا کنید.

  7. Avatar محمد

    شما جزو دست‌اندرکارن دیجی کالا هستید ؟
    واقعا مقاله ها و مطالبی که میزارید خیلی به روز و مفیده
    دست درد نکنه
    تو هم ساسونگ داری ؟
    ممنون از مطالب خوبت

    1. بله سامسونگ دارم. قربان شما وظیفست.

  8. Avatar محمد

    خیلی ممنون از کمکتان
    یه مثال میزنی که جلو چی میگری
    من جلو هر چی میگرم هیچی نمیگه
    یه مسال برن ببینم منم میتونم بکنم
    البته تمام کاراییش رو از تنزیمات مجاز کردم و هر سه قابلیت رو دارم
    ولی هر کاری میکنم نمیتونم به زبون بیارمش

    1. من جلو کیبرد کامپیوتر و صندلی گرفتم جواب داد. البته درصد خطاش هم بالاست. مثلا اون شی باید تو درست‌ترین حالت ممکن بهش نشون داده شده.

      1. Avatar محمد

        خیلی ممنون واقعا کمک کردی
        فردا هم یه سر بزن شاید یه سوال کردم
        خیلی آقایی

  9. Avatar محمد

    چطور کار میکنه ؟
    من میگیرم جلو یه چیز هیچ کاری نمیکنه
    باید کار دیگه ای بکنم ؟
    وقتی روی متن یا شیعی گرفتم باید چی کار کنم
    فارسی رو هم پشتیبانی میکنه ؟

    1. سلام دوست عزیز. بعد از باز کردن برنامه بیکسبی ویژن و مطمئن شدن از بروز بودنش، سه نقطه سمت راست-بالای برنامه رو لمس کنید و وارد تنظیمات بشید. گزینه اول، Bixby Vision For Accessibility هست که باید انتخابش کنید و تمام دسترسی‌های مورد نیاز رو بهش بدید. بعد از اینکه دسترسی بهش دادید، خود برنامه بهتون توضیح میده باید چیکار کنید. مثلا برای خواندن سریع باید گوشی رو ثابت نگه دارید، همینطور برای تشخیص رنگ. اما برای توصیف صحنه اگه براتون در دسترسه باید دوبار رو صفحه کلیک کنید تا عکس رو ثبت، اسکن و پردازش کنه تا نتیجه رو اعلام کنه.

      1. Avatar محمد

        خیلی ممنون از دوست عزیز
        فقط من وقتی جلو جیزی میگرم هیچ هرکت خاصی نمیکنه
        فقط یه محدوده رو زرد میکنه و هیچی
        باید فیلتر شکن روشن کنم ؟
        باید چه قد صبر کنم تا رنگ یا نوشتار رو بگه
        حرف میزنه ؟

      2. بله به صورت صوتی همه چیز رو بیان می‌کنه. اگه دسترسی‌ها رو بهش بدید هیچ مشکل دیگه‌ای نباید پیش بیاد. حداقل برای من به این صورت کار کرد بدون نیاز به فیلتر شکن. بلافاصله بعد تشخیص یک سوژه، شروع می‌کنه به حرف زدن.

      3. برای قابلیت ترجمه که اتفاقا از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کنه، به نرم‌افزارهای تغییر ip نیاز دارید اما سه قابلیت جدید برای من که بدون مشکل کار کرد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه