قابلیت Sidecar آیپد را به نمایشگر ثانویه برای کامپیوترهای مک تبدیل می‌کند

۱۴ خرداد ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
قابلیت Sidecar

یکی از ویژگی‌های جدید macOS کاتالینا، قابلیت Sidecar است که به کاربران اجازه می‌دهد از آیپد به‌عنوان نمایشگر ثانویه برای سیستم‌های مک بهره ببرند. برای بهره‌گیری از این مشخصه، می‌توان هم از سیم و هم به‌صورت بی‌سیم استفاده کرد و امکان بهره‌گیری از اپل پنسل هم وجود دارد.

تمام اپلیکیشن‌های مک که از قلم استایلوس پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند از این قابلیت جدید بهره ببرند و با این کار آیپدها مانند تبلت‌های طراحی Wacom انجام وظیفه خواهند کرد. لازم به ذکر است که در این زمینه برنامه‌هایی مانند Duet Display و Astropad وجود دارد که حالا با ارائه‌ی این قابلیت به‌صورت بخشی از مشخصه‌های سیستم‌عامل، آن‌ها با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد.

قابلیت Sidecar

اپل فهرستی از برنامه‌هایی که از قابلیت Sidecar پشتیبانی می‌کنند، منتشر کرده که در بین آن‌ها نام برنامه‌های معروفی مانند Adobe Illustrator، Maya و Final Cut Pro دیده می‌شود. نکته‌ی قابل توجه این فهرست این است که نام فتوشاپ (که قرار است به‌زودی به‌عنوان یک اپلیکیشن مستقل برای آیپد عرضه شود) دیده نمی‌شود. این مشخصه همچنین امکان میرور کردن محیط دسکتاپ را هم امکان‌پذیر می‌کند و اپل می‌گوید توسعه‌دهندگان برای پشتیبانی از قابلیت Sidecar لازم نیست کاری خاصی انجام بدهند؛ بنابراین، امیدواریم فهرست منتشر شده از برنامه‌هایی که از این مشخصه پشتیبانی می‌کنند، فقط موارد دست‌چین شده آن‌ها باشد.

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه