قدرت پردازشی آیفون SE 2 از گلکسی اس ۲۰ اولترا و پیکسل ۴ نیز بیشتر است!

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
قدرت پردازشی آیفون SE 2

با توجه به جزئیاتی که از آخرین بنچمارک بدست آمده، شاهد این هستیم که قدرت پردازشی آیفون SE 2 حتی از گلکسی اس ۲۰ اولترا، قدرتمندترین پرچم‌دار اندرویدی و پیکسل ۴ گوگل نیز بیشتر است! بنچمارکی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد نماینده کوچک اپل بسیار قدرتمندتر از آن چیزی است که ظاهرش نشان می‌دهد. البته همه این‌ها به لطف پردازنده قابلی است که به عنوان قلب تپنده این گوشی فعالیت می‌کند یعنی A13 Bionic.

اما این برتری فقط به همین نقطه خلاصه نمی‌شود و به نظر می‌رسد از نظر گرافیکی نیز آیفون SE به گوشی‌های دیگر برتری دارد که خب این مسئله هم دلیل منطقی دارد. نمایشگر این گوشی هم بسیار کوچک‌ است و هم از وضوح پایینی بهره می‌برد. همین مسئله باعث می‌شود قدرت گرافیکی این گوشی آنقدرها صرف نمایشگر نشود که خب مشخص نیست باید آن را نقطه ضعف در نظر گرفت یا قوت!

پردازنده بکار رفته در این گوشی همانی است که در قدرتمندتری آیفون تولید شده مورد استفاده قرار دارد و مشخصات آن نیز از این قرار است: ۲ هسته بسیار قدرتمند با فرکانس ۲.۶۶ گیگاهرتز و ۸ مگابایت کش سطح ۲ و همچنین ۴ هسته کم مصرف با فرکانس ۱.۷۳ گیگاهرتز با ۴ مگابایت کش سطح ۲. این ترکیب، قدرتمندترین پردازنده حال حاضر در بین گوشی‌های هوشمند را بوجود آورده که در آیفون ۳۹۹ دلاری اپل هم شاهد آن هستیم.

بیشتر بخوانید: مقایسه پیکسل ۴a و آیفون SE 2؛ چرا پیکسل می‌تواند آیفون را شکست دهد؟

آیفون SE اما علاوه بر این پردازنده از ۳ گیگابایت رم، تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و گرافیک قدرتمند ۴ هسته‌ای نیز بهره می‌برد. بدیهی است آیفون نیازی به استفاده از مقدار حافظه زیاد ندارد و همین ۳ گیگابایت نیز کافی است تا در نبرد با قدرتمندترین‌های اندروید سربلند بیرون آید.

AnandTech طی بررسی که انجام داد، این محصول را با دیگر آیفون‌ها و همچنین پرچم‌دارهای اندرویدی شرکت‌های سامسونگ، هواوی، وان پلاس، سونی، ال جی، ایسوس و گوگل مقایسه کرد و در نهایت این آیفون SE بود که در صدر ایستاد! یعنی حتی آیفون‌های ۱۱ را هم در برخی تست‌ها پشت سر گذاشت!

اولین بنچمارکی که از این محصولات گرفته شد مبتنی بر جاوا اسکریپت بود و به سرعت و عملکرد در وب‌گردی مرتبط می‌شد که می‌بینیم آیفون SE دقیقا پشت سر آیفون‌های ۱۱ و بالاتر از تمامی گوشی‌ها دیگر ایستاده. البته این رتبه‌بندی در تست بنچمارک JetStream به این صورت بود چون وقتی به بنچمارک Speedometer رسید، شرایط تغییر کرد و آیفون SE به صدر رسید! (Speedometer بنچمارک عملکردی است که یک فعالیت را با استفاده از DOM API تکرار می‌کند).

قدرت پردازشی آیفون SE 2
قدرت پردازشی آیفون SE 2

جالب اینجاست با نگاهی به عملکرد گلکسی اس ۲۰ اولترا می‌بینیم نماینده کوچک اپل توانست بزرگ‌ترین کهکشانی سامسونگ را با دوبرابر اختلاف پشت سر بگذارد! گلکسی اس ۲۰ اولترا در این بررسی از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ بهره می‌برد.

در بنچمارک WebXPRT 3 که باز هم مربوط به سنجش عملکرد مرورگر و وب‌گردی است، آیفون ۱۱ توانست عضو کوچک خانواده را پشت سر بگذارد. شاید این مسئله به خاطر باتری بزرگ‌تری است که در این گوشی بکار رفته و باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود! (این بنچمارک به آزمایش کد‌های HTML5 و جاوا اسکریپت در مرورگر‌ها می‌پردازد).

در بنچمارک Basemark GPU 1.2 که همانطور از اسمش پیداست به بررسی عملکرد گرافیکی می‌پردازد می‌بینیم پرچم‌دار ۱۴۰۰ دلاری سامسونگ در حالت عادی عملکرد تقریبا مشابهی با آیفون ۴۰۰ دلاری داشت اما وقتی این بررسی با تحت فشار گذاشتن آن‌ها همراه شد، نماینده اپل با اختلاف فاحشی توانست اس ۲۰ را پشت سر بگذارد! در دیگر بنچمارک‌های این بخش نیز آیفون موفق شد با اختلاف معناداری پرچم‌دارهای اندرویدی را پشت سر بگذارد. شما عزیزان می‌توانید بنچمارک کامل مربوط به گرافیک را در تصاویر زیر مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا در رتبه ششم DxOMark قرار گرفت

قدرت پردازشی آیفون SE 2020
قدرت پردازشی آیفون SE 2
قدرت پردازشی آیفون SE 2

در این بررسی‌ها شاهد حضور گیک‌بنچ نیستیم که اتفاقا یک بنچمارک مهم و معتبر است. البته گفته می‌شود این بنچمارک به نفع iOS عمل می‌کند که به نظر می‌رسد باور اشتباهی باشد. چون فقط گیک‌بنچ نیست که برتری محصولات مجهز به این سیستم عامل را نشان می‌دهد.

البته بنچمارک همیشه یک طرف داستان است و در واقع عملکرد اصلی گوشی باید در تجربه روزمره خود را نشان دهد که خوشبختانه این اختلاف فاحش در بنچمارک‌ها در کاربری روزانه اصلا مشاهده نمی‌شود. چه بسا که حتی در بخش‌هایی نظیر مولتی تسکینگ، پرچم‌داران اندرویدی به لطف میزان رم بیشتر عملکرد بهتری هم از خود نشان می‌دهند. اما خب اگر یک محصول ۴۰۰ دلاری بتواند از نظر عملکرد پردازشی یک گوشی ۱۴۰۰ دلاری را پشت سر بگذارد، چرا نباید به شرکت‌ها ثابت کنیم در قبال مبلغی که پرداخت می‌کنیم، انتظار قدرت بیشتری داریم؟

نظر شما در رابطه با قدرت پردازشی آیفون SE 2 چیست؟ آیا صرفا بهره‌مندی از قدرت سخت‌افزاری دلیل خوبی برای خرید این گوشی و ترجیح آن به پرچم‌داران اندرویدی است؟

بیشتر بخوانید: سامسونگ چگونه می‌تواند از غیاب اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس به سود خود استفاده کند؟

منبع: wccftech

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۶ دیدگاه
  1. Avatar امیرعلی راد

    من به نظرم الان تو این گرونی قیمت گوشی ها بله آیفون se2020 بهتره با قیمت ۱۴ میلیون چونکه هم پردازنده اش خوبه هم الان با این قیمت شاید بتونی a53 اینها بخری اینم در نظر بگیرین آیفون با قیمت دلار بالا می‌ره ولی سامسونگ افت قیمت داره یعنی شما با داشتن گوشی آیفون تو دستتون انگار سرمایه گذاری کردین من تو کامنت بالا خوندم نوشته بود آیفون تو ایران هیچ کارایی نداره درسته اگه هم نداشته باشه من یادمه آیفون ۱۳ پرومکس تازه اومده بود با مبلغ سی پنج میلیون نهایتن سی و هفت میلیون می‌تونستی بخری ولی الان قیمتش شده هفتاد میلیون پس اون کسی که اونموقعه آیفون ۱۳ پرومکس خریده تا الان نگه داشته دوبرابر سود کرده. شما نگین کاربرد نداره تو ایران من نظر شخصی ام اینه که با کسی کار ندارم اگه من میخام گوشی بخرم بهتره که آیفون بخرم با قیمت دلار که بالا می‌ره گوشی منم قیمتش بالا می‌ره شما الان مثلن اگه پول داشته باشین آیفون پونزده بخرین یه سال بعد ببینید چه سودی کردین ولی سامسونگ خیلی قیمتش باران نمیره به خاطر همین اپل همیشه خاصه از نظر من

  2. Avatar Hossian Fayazi

    بابا همون هواوی که ۲ یا۳ تومان میخری اگر درست استفاده کنید یک عمر جواب میدن حالا ۲۰ تومان یا ۳۰ تومان بریم یه گوشی بگیریم یعنی همه زندگی را فدای یه گوشی کنیم که چه بشه؟ اگر پولدار باشند باید بگیرند آدمای کم حقوق کم پول باید گوشی ارزون بگیرند نمیشه هر سال ۲۰ تومان برای یه گوشی بیدی چون شرکت هاداره کالا شون می‌فروشند پولی بدست میارن سودما چیست؟

  3. Avatar rick007

    به هیچ وجه عملکرد گالکسی اس ۲۰ اولترا اونم با پردازنده بسیار بهتر از پردازنده اگزینوس خود یعنی اسنپ دراگون ۸۶۵ در حد پردازنده اپل A13 نیست
    تویدهمه تست ها A13 اپل با خلاف دو برابری اسنپ دراگون ۸۶۵ را شکست داده ولی باز شما می‌فرمائید در کل اس ۲۰ اولترا بهتره …..ممکنه بگید کدام در کل را میفرمایید!!!!!؟؟؟؟؟
    فکر کنم در کل توی رویا و خیال است از نظر شما

  4. Avatar قاسم

    من نمیدونم چرا این نویسنده همش حرف از ۴۰۰ دلار به ۱۴۰۰ دلار میکنه،خب عزیز من یه صفحه ۴.۷ اینچی رو با یه صفحه ۶.۹ اینچی میقایسه میکنی معلومه که پردازنده جدید آیفون که در آیفون ۱۱ پرو مکس هست قویه اگه همین پردازنده رو روی یه گوشی آیفون با صفحه نمایش ۶.۹ اینچی مقایسه کنیم اونوقت چی میگی.اصلا قبول آیفون SE قویییی،ولی چرا هی حرف از قیمت میزنی آیفون SE جدید ب جز پردازنده با چی میخواد با اس ۲۰ الترا مقایسه بشه مگه ب جز همین پردازنده که قیمتش ۴۰۰ دلاره چیزی دیگه ای هم داره؟؟؟
    این گوشی فقط ویراژ رفته روی سرعت که با این صفحه نمایش هیچ کارایی نداره
    اگه اینجوری بخوای مقایسه کنی یه گوشی میان رده مثل a20,a30از نظر باتری بهتر از آیفون عمل میکنه اصلا میشه ربطش داد.مسخرست
    والا
    یا حق…

    1. Avatar متین

      قشنگ داری می سوزی

  5. Avatar پیام

    به نظر من گوشی های اپل در حد نصف سامسونگ هم کارایی ندارن…به خصوص تو ایران حالا چه ۴۰۰ دلار باشن چه ۱۰۰۰ دلار ..اینایی که میان بقیه برندها رو مسخره میکنن هم از نظر سنی فکر میکنم زیر ۲۰ سال هستن ! یعنی من کلا هر کسی تو ایران دیدم گوشی اپل داشته صدجور درگیری داشته باهاش ..کلا خنده دار هست حالا میاد ۱ مدل ارزون هم میده که دهنها رو ببنده! :)))

    1. Avatar omiiido

      اینکه یکی بلد نیست با اپل ای دی کار کنه مشکل شرکت اپل نیست. درضمن چیزی که ب طور کامل مشخصه اینه که سیتم عامل ای او اس از لحاظ روان بودن ی سر و گردن از اندروید بالاتره

    2. Avatar مهدی

      اگر هم بالا ۲۰ سال باشین حرفتون خیلی بچگانه هست شما این بدونید یک رم ۳ گیگ آیفون با یک رم ۸ گیگ سامسونگ برابری میکنه نه فقط رم همه ی قطعات اپل ۱- بهترین قطعات استفاده میشه ۲-به لطف سیستم عامل ساده و پر سرعتی که داره در نهایت نمیگم سامسونگ بده ولی اگر کسی بخواهد بیش از ۱۰ تومن پول بده به نفعش هست که اپل بخره

  6. Avatar متین

    من دیگه تصمیمو گرفتم . آیفون SE دارم میام تا بخرمت

    1. Avatar amirrr

      منم همینطور البته با رنگ سفید

  7. Avatar امیررضا

    به نظرم واسه یه محصول با صفحه ۴.۷ اینچی همچین قدرتی زیاده منظورم اینه که شما الان این گوشی رو می خرید بعدش چطوری میخواین از این همه قدرت استفاده کنین؟
    با این صفحه کوچیک هم که نه میشه درست و حسابی وب گردی کرد و نه گیم بازی کرد شخصا ترجیح میدم این گوشی رو با قیمت پایین تر و پردازنده معمولی تری ببینم چون کار هایی کا میشه تو صفحه کوچیکش انجام داد یه پردازنده معمولی هم میتونه

    1. Avatar حمیدرضا

      اتفاقا خیلیا دنبال گوشی کوچیک هستن مثه من
      کاربرانی که این دیدگاه را پسندیده اند:)

  8. Avatar ali

    اما اگر total ranking ببینید متوجه میشید که نسخه snapdragon s20 ultra درمجوع عملکرد بهتری نسبت به ایفون ۱۱pro و ایفون SE2 داره

    1. Avatar محمد حسین علیزاده

      دوست عزیز بین این دو گوشی تقریبا ۱۰۰۰ دلار فاصله هست و این یه چیز عادیه هستش که عملکرد اس ۲۰ در مجموع بهتر باشه

    2. Avatar محمدرضا شکوری

      غصه نخور، سامسونگ شما هم بد نیس.ههههه

      1. Avatar mohammad

        معلومه شما حتی یه بار هم پرچمدار های سامسونگ رو دستت نگرفتی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه