محسن چاوشی دو قطعه بدون مجوز آلبوم ابراهیم را منتشر کرد

۳ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
دانلود آلبوم ابراهیم

محسن چاوشی دو قطعه از آلبوم ابرهیم را که پس از فراز و نشیب‌های فراوان همچنان بدون مجوز باقی مانده بودند در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.

محمدعلی بهمنی، رییس شورای سانسور دفتر موسیقی، در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود این دو قطعه مشکل عریانی دارند نه مشکل سیاسی.

از مجموع هشت قطعه‌ی آلبوم ابراهیم محسن چاوشی پنج قطعه برای مدت طولانی در انتظار گرفتن مجوز باقی مانده بود تا زمانی که پس از کش‌مکش‌های فراوان میان چاوشی و وزارت ارشاد، علی ترابی، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: «من بر اساس مسئولیت خودم ۳ قطعه‌ای را که اصلاحیه خورده مجوز دادم و ۲ قطعه دیگر نیز اصلاحاتی دارند که باید درباره آن اقدامات لازم انجام شود.» در نهایت چاوشی آلبوم ابراهیم را با ۶ قطعه‌ی مجوز گرفته روانه‌ی بازار کرد.

انتشار نسخه فیزیکی و الکترونیکی آلبوم «ابراهیم» بازار موسیقی را تکان داده است. با این حال چاوشی ساعاتی پس از انتشار آلبوم دو قطعه بدون مجوز را هم برای دانلود در کانال تلگرامش گذاشت. پیش‌تر محمدعلی بهمنی، رییس شورای سانسور دفتر موسیقی، در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود این دو قطعه مشکل عریانی دارند نه مشکل سیاسی.

گفته می‌شد آن دو قطعه با اصلاحیه قابل انتشار است ولی گویا چاوشی اصلاحیه‌ها را اعمال نکرده و دست آخر ارشاد هم مجوز آنها را نداده است. یکی از آن دو قطعه احتمالا به دلیل همان ایراداتی که محمدعلی بهمنی گفته بود مجوز انتشار نگرفته است. ترانه «ما بزرگ و نادانیم» هر چند رگه‌های اجتماعی دارد اما بیشتر به نظر می‌رسد به دلیل واژگانی که در آن استفاده شده مجوز وزارت ارشاد را دریافت نکرده باشد.

هر دو این قطعه‌ها از لحاظ ملودی و آهنگسازی شبیه بقیه قطعات آلبوم هستند و به خصوص در تنظیم‌شان نکات قابل توجهی به گوش می‌رسد که باعث می‌شود نبودن آنها در آلبوم باعث تاسف باشد.

اما نکته جالب‌تر قطعه دیگر یعنی «تو در مسافت بارانی» است. کلمه نامناسبی در این قطعه وجود ندارد و معلوم نیست چرا نتوانسته مجوز دریافت کند. با دانلود این قطعه از آلبوم ابراهیم در کانال تلگرام چاوشی متوجه می‌شوید که همه پست‌های اینستاگرامی چاوشی که در تهدید برای انتشار بدون مجوز آلبومش منتشر کرده بود، مربوط به این ترانه هستند.

بیشتر بخوانید: اولین نقدها بر آلبوم ابراهیم محسن چاوشی؛ پاپ-راک واقعی یعنی این!

در یک دقیقه‌ای که چاوشی پیش از این از آلبوم ابراهیم منتشر کرده بود بخشی از ترانه «تو در مسافت بارانی» شنیده می‌شد.

زمانی که مجوز آلبوم چاوشی را دادند باز هم او پستی گذاشت که در بخشی از آن آمده بود:‌ «به زودی تاریخ انتشار آلبوم ابراهیم را اعلام می‌کنم. از این درشکه بیا پایین/تو نیز شیهه بکش گاهی…» که این جمله آخر هم بیتی از ترانه «تو در مسافت بارانی» است.

درنهایت چاوشی پای حرفش ایستاد و بدون این که مجبور شود تهدیدش را تمام و کمال اجرا کند، همه قطعاتش را برای طرفدارانش منتشر کرد.

برای خریدن آلبوم به صفحه خرید آلبوم ابراهیم محسن چاوشی از دیجی‌کالا سر بزنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar ساغر

    واقعا عالی بود لذتی داشت

  2. Avatar محمد

    دکتر ۱۵ ساله، این آهنگها برا سن و سال شما نیس

    فعلا تتلو گوش کن تا به سنی برسی که مفهوم آهنگ رو متوجه بشی

  3. Avatar !H2

    شاهکار محض!

  4. Avatar هخامنش سعیدی

    آلبوم بسیار بی روح و نا عشقولانه ای است! ب من ک ۱۵ ساله هوادار چاوشی هستنم نچسپید

  5. Avatar مهرداد پارسا

    گویا در نسخۀ بیپ تیونز و نسخه های خارج از کشور و همچنین هف هشتاد هم این دو قطعه وجود دارند…تنها در نسخه فیزیکی رسمی داخل این دو تا حذف شده اند. در کل این دو قطعه هم شنیده شدند بخوبی به نظر.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه