قوانین جدید تسلا و تاثیر منفی آن روی خریداران اتومبیل‌هایش

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت تسلا (Tesla) خیلی آرام در حال بالابردن هزینه‌ی خدمات پس از فروش اتومبیل‌هایش است. به علاوه این‌که دیگر صاحبان خودروهای تسلا نمی‌توانند بیمه‌ی اتومبیل و تخفیف‌های خدمات بیمه‌ی خود را هنگام فروش به خریدار جدید منتقل کنند.

پیش از این، فروشنده می‌توانست بیمه‌ی اتومبیل تسلای خود و تخفیف‌هایی که در طول مدت نگه داشتن خودرو به دست آورده بود را به خریدار بعدی منتقل کند. البته این کار ۱۰۰ دلار هزینه داشت که قاعدتا خریدار متقبل می‌شد.

اما حالا تسلا قانون جدیدی وضع کرده و انتقال بیمه و امتیازهای تخفیف از فروشنده به خریدار را منحل کرده است. خریدار باید خودش اقدام به تهیه‌ی بیمه کند و امتیازهایی که موجب تخفیف می‌شوند، از صفر محاسبه خواهند شد. این یک امتیاز منفی برای خریداران اتومبیل‌های دست دوم تسلا محسوب می‌شود. به این ترتیب چنین استنتاج می‌شود که تسلا به آرامی با حذف امتیازهای مالی کاربران‌اش در حال افزایش هزینه‌های اتومبیل‌هایش است.

تسلا مشتریان خاص خودش را دارد که معمولا کم‌تر از ۴ سال یک اتومبیل را نگه می‌دارند. حالا این شرکت با وضع قوانین جدید، بخش قابل توجهی از امتیازهای بیمه‌ای اتومبیل‌هایش را حذف کرده است وقاعدتا با افت فروش این اتومبیل‌ها مواجه می‌شود.

البته تسلا تغییراتی هم در هزینه‌‌‌ی خدمات بیمه اعمال کرده است. از امروز، اتومبیل‌های مدل S و X هر سال یا بعد از هر ۱۲۵۰۰ مایل یک بار سرویس می‌شوند.

سابقا هزینه‌ی خدمات سرویس سالانه معادل ۱۹۰۰ دلار برای ۴ سال (۵۰ هزار مایل) یا ۳۸۰۰ دلار برای ۸ سال بود. اما حالا قیمت این سرویس افزایش پیدا کرده و به ۲۱۰۰ دلار برای ۴ سال و ۴۰۰۰ دلار برای ۸ سال رسیده است.

اگر جزئی نگاه کنیم، می‌بینیم که افزایش قیمت‌ها برای این اتومبیل‌های ۸۰ هزار دلاری خیلی ناچیز بوده و هزینه‌ها فقط ۲۰۰ دلار بالاتر رفته. اما مهم این‌جاست که «هزینه‌ها افزایش پیدا کرده».

توجه داشته باشید که تمام این مقررات در مورد خریداران تازه‌ی خودروهای تسلا اجرا می‌شود. کسانی که پیش از این تسلا خریده‌ بودند، می‌توانند همچنان پیرو ضوابط قدیمی شرکت، تسهیلات بیمه و خدمات آن را به خریدار بعدی انتقال بدهند.

به طور حتم ضوابط جدیدی که تسلا وضع کرده روی ارزش اتومبیل‌های این شرکت در آینده تاثیر منفی خواهد داشت. تسلا مشتریان خاص خودش را دارد که معمولا کم‌تر از ۴ سال یک اتومبیل را نگه می‌دارند. حالا این شرکت با وضع قوانین جدید، بخش قابل توجهی از امتیازهای بیمه‌ای اتومبیل‌هایش را حذف کرده است وقاعدتا با افت فروش این اتومبیل‌ها مواجه می‌شود.

tesla-car-S-model

Tesla Model S

tesla-motors-inc-model-x-

Tesla Model X

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه