قیمت بالای آیفون ۸ تقصیر سامسونگ است

۲۰ شهریور ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر شایعات منتشر شده حقیقت پیدا کنند، آیفون بعدی اپل قیمتی بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار خوهد داشت. دلیل این قیمت بالا واقعا چه چیزی می‌تواند باشد؟ پایین آمدن ارزش دلار؟ قابلیت‌های عجیب و غریب؟ یا اینکه انتظارات اپل از خریداران و مخاطبانش بالا رفته است؟ به تازگی پاسخ تازه‌ای برای این سوال شنیده‌ایم: ظاهرا سامسونگ دلیل قیمت بالای آیفون ۸ است.

گفته شده که اپل می‌خواهد برای آیفون‌های سال ۲۰۱۹ سراغ شرکت LG برود.

اخیرا گزارشی از سوی موسسه‌ی آماری KGI Securities منتشر شده است که دلیل قیمت بالای آیفون ۸ را به صفحه‌های نمایش OLED تولید سامسونگ ربط می‌دهد. سامسونگ بازار صفحه‌های نمایش OLED را به دست دارد و قطعات اصلی این صفحه نمایش‌ها توسط این شرکت تولید می‌شود. گفته می‌شود سامسونگ صفحه‌های نمایش OLED را با قیمت بالایی به اپل فروخته است و به همین دلیل، اپل هم قیمت گوشی خود را بالا برده است.

بر اساس تخمین شرکت KGI Securities هر صفحه‌ی نمایش OLED برای اپل ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلار هزینه دارد، در حالی که هر صفحه‌ی LCD روی آیفون حدود ۴۵ تا ۵۵ دلار بود.

گفته شده که اپل می‌خواهد برای آیفون‌های سال ۲۰۱۹ سراغ شرکت LG برود و صفحه‌های نمایش OLED مورد نیاز خود را از این رقیب سامسونگ خریداری کند.

منبع: ۹to5mac

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. مهدی مرادی

    یعنی افزایش کمتر از هشتاد دلاری در قیمت تولید پنل صفحه نمایش باعث افزایش دو برابری و ششصد دلاری گوشی آیفون شده است ! واقعا جای تاسف دارد ،شرکتی مثل اپل به هیچ عنوان حاضر نیست سالانه حتی یک درصد از سود چند صد درصدی این محصول را کم کند و به مشتری احترام بگذارد و هر سال به بهانه های واهی و مسخره این سود را افزایش میدهد ،قطعا هزینه تمام شده ساخت این دیوایس تفاوت چندانی با سایر دیوایس های سطح بالا مثل سامسونگ s8 یا xiaomi mi mix و …. نخواهد داشت و این افزایش ها فقط و فقط نتیجه حرص و طمع اپل می باشد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه