با آینه هوشمند لباس پرو کنید؛ بدون اینکه برتن کنید

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

خرید لباس اغلب به خاطر پرو کردن تبدیل به چالشی سخت می‌شود. حس‌تان وقتی وارد اتاق پرو می‌شوید چیست؟ یک جای تنگ و کوچک که در آن آینه و چراغی با نور از پیش تعیین شده قراردارد؛ بدون حق انتخاب در تنظیم نور آن، حتی اگر کافی نباشد. حالا آینه هوشمند می‌خواهد در رفع این مشکل به ما کمک کند.

وارد اتاق پرو می‌شویم؛ اول باید دنبال گیره‌های کافی برای آویزان کردن لباس‌هایی که انتخاب کردیم به علاوه‌ی لباس‌هایی که باید از تن در آورده شوند، بگردیم. اغلب همین قدم اول مشکل ساز است؛ چراکه با کمبود جا و گیره برای آویزان کردن همه‌ی لباس‌ها مواجه می‌شویم و در نتیجه مجبور می‌شویم تا بعضی از لباس‌ها را روی‌هم بیاندازیم و برای برادشتن یکی احتمالا باید بقیه هم جابه‌جا شوند؛ اگر خوش شانس باشیم و لباسی آن وسط نیافتد و باعث کلافگی‌مان نشود.

چالش بعدی، پوشیدن لباس درون فضای کوچک اتاق پرو است. اما چاره‌ایی نداریم؛ باید لباس را پرو کنیم. می‌دانید بدترین مرحله‌ی پرو چیست؟ اینکه با هرزحمتی شده لباس را پرو می‌کنیم و متوجه می‌شویم سایزش برای‌مان مناسب نیست! حالا باید سرک بکشیم و بخواهیم سایز دیگری برای‌مان بیاورند؛ اگر شانس با ما باشد و دستیار فروش سرش شلوغ نباشد خیلی معطل نمی‌شویم؛ وگرنه در وضعیت کلافه کننده‌ایی گیر خواهیم افتاد.

6 copy

اتاق پرو هوشمند، فناوری است که به کمک آن امکان نمایش لباسی که انتخاب شده است بدون اینکه لباس پوشیده شود، فراهم می‌شود. این فناوری مجهز به یک آینه‌ی هوشمند است؛ این آینه در واقع مانیتور هوشمند است که قادر است  لباس را روی تن مشتری نمایش بدهد.

اگر این تجربه‌ها برای شماهم پیش آمده باشد، احتمالا از پرو کردن لباس درون اتاق‌های پرو کوچک و تنگ خسته شده‌اید. به‎همین خاطر بیش‌تر افراد از خرید لباسی که منجر به پرو کردن بشود، منصرف می‌شوند.

تکنولوژی این روزها راه‌های شگفت‌انگیزی را به دنیای مد معرفی کرده است و یکی از بهترین و جالب‌ترین راه حل‌ها، پرو هوشمند لباس است. اتاق پروی که تجربه‌ی خرید لباس را لذت بخش می‌کند. اتاق پرو هوشمند فناوری است که به کمک آن امکان نمایش لباسی که انتخاب کرده‌اید بدون اینکه لباس پوشیده شود، فراهم می‌شود. این فناوری مجهز به یک آینه‌ی هوشمند است؛ این آینه در واقع مانیتور هوشمند است که قادر است لباس را روی تن مشتری نمایش دهد.

تا همین جای قضیه به طرز شگفت‌انگیزی غافل گیرمان می‌کند؛ اما قرار است از این‌ هم متعجب‌تر بشویم. گزینه‌هایی روی این آینه ظاهر می‌شوند که توسط آن‌ها می‌توان سایز و رنگ دل‌خواه لباس را انتخاب کرد و با زدن گزینه‌ی پرو، لباسی که انتخاب کرده‌ایم روی تن خودمان از طریق صفحه‌ی روبرو به شکلی کاملا واضح نشان داده خواهد شد. این فناوری قرار نیست ما را با محدودیتی مواجه کند و درست مثل وقتی که در اتاق پرو، لباس می‌پوشیم و می‌چرخیم تا زوایای مختلف لباس را روی تن‌مان ببینیم، با پرو مجازی هم این امکان وجود دارد؛ طوری که با چرخش بدن تصویر لباس روی تن هم چرخیده خواهد شد و در نتیجه می‌توان دید ۳۶۰ درجه‌ای از تمام زوایای لباس داشت.

ralph-(1)

کابین‌های پرو هوشمند با هم متفاوت هستند؛ برخی بدون نیاز به اپراتور و توسط خود مشتری هدایت می‌شوند و در برخی هم اطلاعات توسط اپراتور از مشتری گرفته شده و توسط یک تبلت به آینه‌ی دیجیتال مقابل وارد می‌شود. به هر ترتیب انتخاب‌های نهایی خریدار به دستیار فروش منتقل می‌شود و در خواست سفارش نهایی می‌شود. علاوه بر تمام آن‌چه گفتیم و مطمئنا از این فناوری غریب، تعجب کرده‌اید باید اضافه کنیم آینه‌های دیجیتال سیستم‌های بسیار هوشمندی هستند و امکانات بسیاری را در دسترس قرار می‌دهند.

ازجمله‌ی امکانات این آینه‌ها گزینه‌های مربوط به تنظمیات نوری است که با هدف اینکه فضایی که تصویر در آن نمایش داده می‌شود مناسب‌تر باشد، روی آینه قابل مشاهده هستند. یکی دیگر از بخش‌های جالب این مانیتور قسمت رگال مجازی است؛ به این ترتیب رگالی شامل لباس‌های مختلف روی آینه پدیدار می‌شود. امکان جستجو و گشتن بین لباس‌های رگال وجود دارد؛ مثل وقتی که رگال واقعی مقابل‌مان قرار دارد.

«رالف لورن» از نام‌های مطرح و شناخته شده در دنیای مد است. این برند جزو پیشگامان در ارایه‌ی این فناوری است. هرچند که پیش از این برندهایی مثل «بربری» و «ربکا مینکوف» دست به ابتکاری مشابه زده‌اند، اما فناوری که رالف لارن مطرح کرد چند گام جلوتر از رقیبان خود بود.

بزودی با این ابداع اتاق پروهای کلاسیک جای خود را به اتاق پروهای هوشمند خواهند داد. این فناوری آینده نیست و همین حالا در برخی ازکشورها به مشتریان این سرویس ارایه می‌شود تا خرید بهتری را تجربه کنند.

البته استفاده از آینه‌های هوشند چیز جدیدی نیست و پیش از این هم بارها برای موارد مختلف از آن استفاده شده است؛ مثل آینه‌ی هوشمندی که برای استفاده در حمام کاربرد دارد یا آینه‌هایی که می‌توان از آن‌ها برای گرفتن تصاویر سلفی استفاده کرد.

3

این آینه دقیقا چطور کار می کند:

فضای اتاق پروی که وارد آن می‌شویم شبیه به اتاق پروهایی است که تابه امروز دیده‌ایم؛ تا اینجا تفاوت فاحشی احساس نخواهد شد. آینه‌ایی که مقابل آن می‌ایستیم وبه نظر آینه‌ی جادویی می‌رسد چیزی است که برای‌مان غریبه است.

چراغی در فضای اتاق قرار دارد. با توجه به سلیقه شخصی امکان کم و زیاد کردن نور این چراغ  وجود دارد. بعد از تعیین بهترین نور نوبت به پرو لباس می‌رسد که روی آینه‌ی مقابل نمایش داده می‌شود. به کمک گزینه‌های در دسترس امکان انتخاب رنگ و سایز مناسب وجود دارد. این سیستم به حدی دسترسی خرید محصول را برای مشتری آسان می‌کند که حتی امکان تغییر زبان هم روی آن وجود دارد. بعد از نمایش لباس روی تن و بررسی دقیق آن از زوایای مختلف، امکان خرید محصول به طور مستقیم از فروشگاه یا به صورت آنلاین وجود دارد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Fashionista

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. امیر

    سلام
    امکان خرید این دستگاه وجود داره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه