فیلم‌سازان اروپایی «لحظات زودگذر» را با تلفن هوشمند اکسپریا Z5  به‌ تصویر کشیدند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
Xperia Z5

بخش موبایل شرکت سونی (Sony Mobile) امروز از همکاری با پنج فیلم‌سازی که هرکدام از گوشی Xperia Z5 برای ضبط تعدادی فیلم کوتاه با کیفیت ۴K در چند شهر اروپا استفاده کرده‌اند، خبر داد.

بخش موبایل سونی به‌منظور نمایش قابلیت‌های دوربین گوشی اکسپریا Z5، با کمک گروهی از تصویربرداران به داستان‌سرایی درباره‌ی پنج شهر اروپایی پرداخته است. کارگردانان در ویدیوهایی که به نام «لحظات زودگذر» شناخته می‌شوند، سعی کرده‌اند جاذبه‌های شهر‌های لندن، پاریس، برلین، بارسلونا و میلان را به ‌نمایش در بیاورند.

Xperia Z5

گوشی اکسپریا Z5

داستان‌های روایت‌شده تصویرسازی کلیشه‌ای این شهرها نیستند؛ بلکه برداشت اصیل ساکنان این شهرهاست که آن‌ها را به‌خوبی می‌شناسند. از نمایش افراد واقعی با تجربه‌های خاص خودشان تا برقراری ارتباط بین مضامین عشق، برادری، آزادی و خلاقیت باعث شده‌اند که هر یک از این فیلم‌ها چهره‌ای متمایز از نمادین‌ترین شهرهای جهان ارایه کنند.

لی چنی که در شهر لندن ساکن است، درباره‌ی تجربه‌ی خودش می‌گوید: “استفاده از  اکسپریا Z5 و قابلیت‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، این فرصت را در اختیار من قرار داد  تا بدون هیچ محدودیتی زیبایی‌های شهر لندن را برای مخاطبان نمایش دهم. برای من به‌عنوان فیلم‌ساز، فناوری به‌کارگرفته‌شده در این گوشی فرصت‌های جالب‌توجه بسیاری را فراهم کرد. همچنین اینکه یک تلفن همراه هوشمند می‌تواند برای ضبط فیلم باکیفیت ۴K مورد استفاده قرار بگیرد تحسین‌ برانگیزاست؛ چرا که چنین کاری اغلب تنها  با تجهیزات حرفه‌ای فیلم‌برداری امکان‌پذیر است. من می‌خواستم از طریق محتوایی که می سازم  هر چیزی که تاکنون در لندن ندیده‌ام یا در آن مشارکت نکرده‌ام را تجربه کنم. در عین اینکه نمای لندن همیشه جالب و تماشایی است، مردم و فرهنگ این شهر هستند که آن‌را این‌طور منحصربه‌فرد ساخته‌اند و این دقیقا همان چیزی بود که می‌خواستم در این فیلم به‌تصویر بکشم.”

در ادامه می‌توانید فیلم این کارگردان را مشاهده کنید:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

لوکاس جاکوبا، کارگردان مقیم بارسلونا هم می‌گوید: “بارسلونا شهری پرانرژی و زنده است و همیشه در این شهر خبرهای وجود دارد. به همین دلیل می‌خواستم خصلت پرجنب‌وجوش جایی را که به باور من باشکوه‌ترین مکان دنیاست، به تصویر بکشم.” وی افزود:‌ “اکسپریا Z5 برای من به‌عنوان یک فیلم‌ساز ابزار  قابل قبولی است.”

Xperia Z5
Xperia Z5
Xperia Z5
Xperia Z5
Xperia Z5

‌‌‌‌‌‌‌‌

جون ماکینو، مدیر ارشد بازاریابی تجربه‌ی محصول بخش موبایل سونی، گفت: «ما از داستان‌هایی که هر یک از کارگردانان تولید کرده‌اند بسیار خوشنودیم. همه‌ی این فیلم‌ها حسی متفاوت ایجاد می‌کنند و چهره‌ای متفاوت از شهرهایی که برای بسیاری از ما آشنا هستند ارایه می‌کنند. علاوه بر این، کارهای آنان بیانگر این است که اکسپریا Z5 همان‌قدر که می‌تواند به افراد خلاق کم‌تجربه در خلق تصاویری خیره‌کننده کمک کند، برای باتجربه‌ها هم مفید است.»

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar ali

    باسلام . من نمیخوام از Z5 بد بگم، اما واقعا دوربینش خیلی بی کیفیته .من خودم G4 دارم و با عکس های Z5 مقایسه کردم ، اصلا قابل مقایسه نیست.انگار عکس های G4 رو تا نصف زوم کردی شده Z5 .فقط رنگ های غلیظ ش مثل G4 ره. اما درکل دوربین گوشی به پای دوربین هایDSLR یا دوربین های کامپکت نمیرسه.
    با تشکر از ممنون از دیجی کالا

    1. Avatar pourya

      دوربین z5بی کیفیته؟؟
      بابا شما دیگه کی هستی؟

  2. Avatar SohylKia

    در واقع تیتر باید اینگونه بود: سونی از فیلم سازان خواست تا از اکسپریا Z5 استفاده کنند

    1. Avatar رضوان

      اپل و سامی و حبابی هم درخواست کنند…کیه که تحویلشون بگیره…
      حقیقت غیر قابل انکار تین که Z5 در صدر بنچ مارک DxO است. هم در بخش عکس برداری و هم فیلمبرداری…
      بدرخش این الماس خوش تراش…..

  3. Avatar یان

    سونی مدتی است فراتر از انتظار عمل میکنه…سری Z5 واقعا خارق العاده است بخصوص Z5 Premium که اصلا کسی تصور نمیکرد سونی همچین گوشی بی نظیری را به بازار عرضه کنه…..

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه