لنوو ۳۲۰۰ نیروی کار را اخراج می‌کند

۲۲ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

رییس و مدیر عامل برند تجاری لنوو، «یانگ یوانکینگ» (Yang Yuanqing)، وعده داده است که میزان بازدهی و کارآمدی این شرکت را افزایش دهد که این موضوع شامل کاهش ۳۲۰۰ نفری نیروی کار لنوو هم می‌شود.

مقامان شرکت چینی لنوو قصد دارند در راستای تغییرات تشکیلاتی و کاهش هزینه‌ها تعداد ۳۲۰۰ نفر از کار بر کنار کنند.

 یانگ پس از دریافت گزارش درآمدها برای اولین سه ماهه‌ی سال، ایمیلی به کارکنان شرکت فرستاد و دو چالش بزرگی را که لنوو با آن روبه‌رو بود، مطرح کرد. از طرفی بازار کامپیوترهای شخصی رو به افول می‌گذارد و از طرف دیگر واحد گوشی‌های این شرکت در سه ماهه‌ی اول سال ۲۹۲ میلیون دلار ضرر داشت.

lenovo-laptop-ideapad-u410-metallic-grey-front-back-1L

حالا این شرکت می‌خواهد با کاهش ۱۰ درصدی شغل‌هایی که ارتباطی به تولید ندارند، در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ میلادی، ۶۵۰ میلیون دلار پس‌انداز کند. سود خالص این شرکت نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد کاهش یافت  و به ۱۰۵ میلیون دلار رسید. یانگ در مصاحبه با رویترز از خریداری شرکت موتورولا دفاع کرد (لنوو در سال ۲۰۱۴ میلادی شرکت موتورولا را به مبلغ ۲.۹۱ میلیارد دلار خریداری کرد). او اضافه کرد که تغییر تشکیلاتی بخش گوشی‌های هوشمند موتورولا و لنوو جزو برنامه‌های کاریشان قرار دارد که به مدت شش تا نه ماه به طول خواهد انجامید. مقامان لنوو قصد دارند تنوع مدل‌ها را کاهش دهند؛ اما مدل‌های مختلف گوشی تفاوت کاملا مشهودی با هم خواهند داشت. یانگ همچنین می‌خواهد سهم کامپیوترهای لنوو را از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد بازار برساند و در عین حال میزان هزینه‌ها را کاهش و بازدهی را افزایش دهد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه