لودینگ‌های سریع‌تر؛ پشتیبانی PS4 Pro از SATA 3.0

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مدل جدید و ارتقا یافته‌ی پلی‌استیشن۴ قرار است سخت‌افزاری قوی‌تر را در مقایسه با مدل اصلی در خودش جای داده باشد؛ با این حال، این سخت‌افزار چندان هم از پلی‌استیشن۴ معمولی قوی‌تر نیست. سونی هم‌چنین برخلاف مایکروسافت و کنسول ایکس‌باکس وان اس، یک پخش‌کننده‌ی دیسک‌های بلو-ری ۴K در پلی‌استیشن۴ پرو قرار نداده است. در حالی که سونی گفته بود پلی‌استیشن۴ پرو از رابط SATA 2.0 برای اتصال هارد دیسک استفاده خواهد کرد، این شرکت به تازگی رسما تایید کرده است که PS4 Pro از رابط SATA 3.0 پشتیبانی خواهد کرد.

رابط SATA 3.0 سرعت انتقال داده‌ای دو برابر نسخه‌ی ۲.۰ دارد.

چند وقت پیش، «ماسایاسو ایتو»، معاون شعبه‌ی سرگرمی‌های سونی، در مصاحبه به وب‌سایت ۴Gamer گفته بود که پلی‌استیشن۴ پرو مثل مدل اصلی، فقط از رابط SATA 2.0 پشتیبانی خواهد کرد. با این حال، سونی دیروز با تکذیب این خبر، گفته است که PS4 Pro از رابط SATA 3.0 پشتیبانی خواهد کرد.

PS4 HDD CHange

رابط SATA 3.0 یا همان Serial ATA 3.0، سرعت انتقال داده‌ای دو برابر نسخه‌ی ۲.۰ این رابط دارد؛ سرعت انتقال داده SATA 3.0 برابر با ۶ گیگابیت بر ثانیه است.

این رابط هارد دیسک، به خریداران پلی‌استیشن۴ پرو اجازه می‌دهد تا از حافظه‌های SSD تمام و کمال روی کنسول خود استفاده کنند. در حال حاضر اگر یک SSD به پلی‌استیشن۴ معمولی متصل کنید، نمی‌توانید از تمام سرعت انتقال داده‌ی این حافظه‌ها بهره ببرید.

استفاده از رابط SATA 3.0 در نهایت منجر به کاهش زمان لود شدن بازی‌ها می‌شود.

منبع: Gematsu

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Next is Now

    سونی بازی کنسول ها رو هم داره به مایکروسافت میبازه

    1. کامبیز

      بله ده سال دیگه شاید مایکی به سونی برسه، چون اینقدر عقبه که فعلا باید بدوه… البته سامکپ فعلا بهتره بره مواظب باشه کل شرکتش منفجر نشه….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه