عرضه لپ تاپ‌های مجهز به گرافیک سوپر انویدیا و پردازنده سری ۱۰ اینتل در ماه آوریل

۲۶ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گرافیک انویدیا

طبق آخرین گزارشات، گفته می‌شود جدیدترین لپ تاپ‌های بازار که در ماه آوریل عرضه می‌شوند قرار است به پردازنده‌ سری ۱۰ اینتل و گرافیک انویدیا سری سوپر مجهز شوند. بدین ترتیب به زودی شاهد نبرد بسیار حساس بین این لپ‌ تاپ‌ها و مدل‌های مجهز به رایزن ۴۰۰۰ خواهیم بود!

در حالی که سری سوپر کارت گرافیک‌‌های انویدیا برای دسکتاپ عرضه شده‌اند و گیمر‌های زیادی نیز از عملکرد آن‌ها راضی هستند، این شرکت تصمیم گرفت از GTX 1650 تا RTX 2080، مجددا سری سوپر را اینبار برای لپ تاپ‌ها نیز رونمایی کند تا بدین صورت شاهد افزایش قدرت این محولات باشیم! بنابراین لپ تاپ‌های مجهز به گرافیک‌های RTX سوپر به زودی به نسخه‌های استاندارد خود می‌پیوندند و بدین صورت تعداد زیادی از لپ تاپ‌های مجهز به گرافیک‌های انویدیا را شاهد خواهیم بود.

خبر مربوط به عرضه سری سوپر گرافیک‌های انویدیا اخیر منتشر شده بود و برخی وب‌سایت‌ها در مورد افزایش عملکرد و کارایی این محصولات گفته بودند که خب این مسئله را نمی‌توان شایعه در نظر گرفت چون سری سوپر از نظر عملکرد، برتری محسوسی به نسبت نسخه‌های استاندارد دارند! جالب‌تر اما جایی است که به گفته وب‌سایت wccftech، لپ تاپ‌هایی که از انویدیا سوپر به عنوان گرافیک بهره می‌برند قرار است به پردازنده‌های نسل ۱۰ اینتل مجهز شوند و این ترکیب فوق‌العاده قدرتمند و البته محبوب بین گیمرها قرار است در ماه آوریل در دسترس قرار گیرد. اما نباید فراموش کرد در آن طرف داستان AMD قرار دارد با پردازنده‌های سری ۴۰۰۰ که هم از نظر توان مصرفی و هم از نظر فناوری، در جایگاه فوق‌العاده خوبی قرار دارند!

بیشتر بخوانید: مقایسه گرافیک‌ RTX 2060 با رادئون RX 5600 XT؛ نبرد میان‌رده‌ها در ۳۲ بازی مختلف!

هرچه AMD در بخش گرافیک نتوانسته خود را برتر از انویدیا نشان دهد، اما در بخش پردازنده‌ها و ای پی یو (CPU/APU) به خوبی توانسته تصویر خوبی از قدرت خود را به رخ اینتل بکشد و بنچمارک‌هایی که از پردازنده‌های سری ۴۰۰۰ Renoir منتشر شده کاملا گویای این مسئله است! چیپ‌های تردریپر Castle Peak و رایزن Matisse با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران مواجه شدند و اخیرا هم شایعاتی پخش شده مبنی بر اینکه APUهای سری رایزن ۴۰۰۰ قرار است به همراه گرافیک‌های انویدیا به زودی راهی بازار شود و این مسئله می‌تواند آغازگر نبرد بزرگی بین دو شرکت AMD و اینتل باشد! (APU در مفهومی کاملا ساده به ترکیبی یکپارچه از CPU و GPU گفته می‌شود).

اگرچه رقابت پردازنده‌های سری ۱۰ اینتل و رایزن ۴۰۰۰ AMD در آینده اجتناب ناپذیر است، اما به نظر می‌رسد در این بین تنها شرکتی که در هر صورت سود خواهد کرد انویدیا است که به خوبی توانسته خود را در بخش گرافیک بالا کشیده و چندین سال به عنوان شرکتی بی رقیب در این بخش فعالیت کند!

انتخاب شما برای خرید لپ تاپ چه خواهد بود؟ ترکیبی از پردازنده اینتل و گرافیک انویدیا یا پردازنده رایزن و گرافیک انویدیا؟

بیشتر بخوانید: مشخصات کارت گرافیک‌های قدرتمند RTX 3070 و RTX 3080 انویدیا منتشر شد

منبع: notebookcheck

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه