مازراتی گرن توریسمو الکتریکی می شود؛ نفوذ موتور برقی به اصیل ترین برندهای صنعت خودروسازی

۱۰ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
مازراتی

تمایل برای برقی‌سازی محصولات به رویه مرسوم خودروسازان جهان تبدیل شده و تقریبا تمامی برندها به دنبال عرضه محصولات برقی در حال حاضر یا آینده نزدیک هستند. مازراتی نیز از مدت‌ها قبل در مورد آینده الکتریکی برند خود و عرضه محصولات برقی صحبت‌هایی کرده است.

مازراتی تصمیم دارد زیرمجموعه‌ای به نام بلو را تاسیس کند و وظیفه تولید خودروهای آلفیری، کواتروپورته و لوانته را به این برند بسپارد. در سوی دیگر نیز خود شرکت برنامه‌هایی برای تولید محصولات الکتریکی دارد. مازراتی در حال تست اولین پیشرانه الکتریکی خود است و انتظار می‌رود این موتور الکتریکی بر روی نسل آینده مازراتی گرن توریسمو و گرن کابریو نصب شود.

مازراتی

مازراتی هنوز جزئیاتی در مورد پیشرانه الکتریکی جدیدش منتشر نکرده، با این حال انتظار داریم اعداد خروجی موتور برقی بیشتر از پیشرانه درون سوزی باشد که در نسل فعلی مازراتی گرن توریسمو وجود داشت. شتاب صفر تا صد نسل فعلی گرن توریسمو حدود ۴ ثانیه است و انتظار می‌رود با نصب موتور برقی این عدد کوچکتر شود. با توجه به آن‌که موتورهای برقی بی سر و صدا هستند، نیاز است تا صدای مصنوعی برای آن‌ها تولید شود. وظیفه تولید صدای پیشرانه الکتریکی مازراتی را کارخانه‌ای در مودنا ایتالیا بر عهده گرفته است.

مازراتی برقی مرموز!

نسل فعلی مازراتی گرن توریسمو در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۰۷ به معرض نمایش عموم گذاشته شد و تولید آن تا ماه نوامبر ۲۰۱۹ ادامه یافت و حال نوبت به عرضه نسل جدید این خودرو رسیده است. مازراتی همچنین اعلام کرده بزودی محصولی در سگمنت خودرو اسپرت دونفره عرضه خواهد کرد. بسیاری در ابتدا حدس می‌زدند این مدل مازراتی آلفیری باشد، اما حال به نظر می‌رسد با محصولی کاملا متفاوت روبرو خواهیم بود. با این رویه ممکن است در آینده نزدیک شاهد رونمایی از مازراتی گیبلی هیبریدی و لوانته الکتریکی باشیم.

مازراتی

محصول جدید مازراتی در ماه مه ۲۰۲۰ یعنی اردیبهشت ۱۳۹۹ رونمایی خواهد شد. این شرکت هنوز جزئیاتی را در خصوص این خودرو ارایه نکرده است. هنوز نمی‌توان تایید کرد که آیا مازراتی به دنبال ارایه نمونه الکتریکی از مدل‌های فعلی خود است یا اینکه می‌خواهد محصولی کاملا جدید را با پیشرانه الکتریکی عرضه کند. به همین دلیل ناچار هستیم تا موعد تعیین شده به انتظار بنشینیم.

منبع: CARANDDRIVER

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه