ماشین الکتریکی مسابقه‌ای فولکس در راه است

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت فولکس‌واگن آلمان قصد دارد تا با ساخت یک اتومبیل الکتریکی مسابقه‌ای، رکورد جدیدی را ثبت کند. این خودرو احتمالا در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود.

شرکت فولکس‌واگن در تلاش است که خودروهای الکتریکی زیادی را طی سال‌های آینده به بازار جهانی عرضه کند. این شرکت پلتفرم ماژولار MLB  را طراحی کرده تا شرکت‌های خودروسازی دیگر بتوانند با خریداری آن در محصولات جدید خود بهره ببرند.

در همین راستا، شرکت فولکس‌واگن آلمان برنامه‌ای در پیش دارد تا سال آینده رکورد مسابقه بین‌المللی اتومبیل‌رانی Pikes Peak Hill Climb را به نام خود ثبت کند. از سال ۱۹۱۶، مسابقات سالیانه‌ در این پیست برگزار می‌شود. مسافت این پیست ۱۲.۴ مایل و ارتفاع آن ۴۷۰۰ فوت است. در سال ۲۰۱۶، رکورد این مسابقه برای ماشین الکتریکی توسط راننده‌ای به نام Rhys Millen  با سوپراسپرت e0 PP100 ثبت شد.

یکی از مسئولان شرکت فولکس‌واگن در همین راستا اظهار کرده که رقابت در Pikes Peak Hill Climb چالش بسیار بزرگی به حساب می‌آید، بنابراین به مهارت‌ و فناوری‌های پیشرفته‌ای نیاز است. هنوز اطلاعات زیادی در مورد این خودرو منتشر نشده اما گفته شده که محصول فولکس‌واگن، یک اتومبیل تمام‌چرخ محرک خواهد بود که به موتور الکتریکی مجهز می‌شود. این شرکت اعلام کرده که در سال ۲۰۲۰ کراس‌اور الکتریکی و در سال ۲۰۲۲، یک ون خانوادگی و تجاری به بازار جهانی عرضه می‌کند.

منبع: TheVerge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه