ماشین بتمن در خیابان‌های اروپا

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

این روزها خیابان‌های اروپا میزبان ماشین‌های اسپرت گران‌قیمت و ماشین‌های کلاسیک‌ افراد معروف است. این ماشین‌ها به بهانه‌ی رویداد سالانه‌ی «رالی گامبال ۳۰۰۰» (Gumball 3000 Rally) به اروپا آمده‌اند. مسیر رالی امسال از دوبلین پایتخت ایرلند شروع می‌شود و در بازه‌ی زمانی یک هفته باید خود را به بخارست پایتخت رومانی برسانند. امسال یکی از ماشین‌های شرکت‌کننده‌ها بیشتر از بقیه جلب توجه می‌کند.

«بت‌موبیل ۲.۰» (Batmobile 2.0)، ماشین منتسب به بتمن، یکی از باجزییات‌ترین و چشمگیرترین تجسم‌ها از ماشین‌های بتمن در طول سال‌ها، در این رالی شرکت کرده است. شرکت سازنده‌ی این اتومبیل، «تیم گلگ» (Team Galag) از عربستان سعودی، براساس شاسی «لامبورگینی گالاردو» آن را طراحی کرده است.  Batmobile 2.0 از یک موتور ۵.۲ لیتری۱۰ سیلندر v شکل (نحوه‌ی قرارگیری سیلندرها در کنار هم به شکل حرف v انگلیسی) بهره می‌برد.

در سال ۲۰۱۴ تیم گلگ، یک ماکت از «The Tumbler»، ماشین بتمن در سه‌گانه‌ی «شوالیه‌ی تاریکی» (Dark Knight) در رالی گامبال ۳۰۰۰ شرکت کرد، اگرچه، به دلیل نقص کیفیتی این ماشین، گروه مجبور شد از رالی کناره‌گیری کند. بعد از این اتفاق، اوضاع تیم گلگ مدتی در بحران به سر برد. اما برای رالی امسال آن‌ها مهندسی با ۱۵ سال تجربه در شرکت خودروسازی «کوئنیگسگ» (Koenigsegg) را به خدمت گرفتند. کوئنیگسگ یک شرکت خودروسازی سوئدی بزرگ در زمینه‌ی ساخت خودروهای اسپرت است.

در واقع بت‌موبیل ۲.۰ الهام گرفته از ماشین بتمن یا همان «بروس وین» در بازی ویدیویی «شوالیه‌ی آرکهام» (Arkham knight) است. دیدن این ماشین در خیابان آن هم در روشنای روز باورنکردنی است. با دیدن این ماشین فقط منتظرید «کریستین بیل» از آن پیاده شود و با شما احوالپرسی کند. اگر مایلید با دیجیکالا مگ همراه شوید و ویدیوی جدیدترین بت‌موبیل ۲.۰ را ببینید.

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. سعید

    خیلی جالب نبود این طراحی
    اون پسر عربستانی هم حال به هم زن بود.
    ماشین بتمن نولان یه چیز دیگه‌اس

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه