مایکروسافت از صنعت موبایل خارج نخواهد شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مدیرعامل شرکت مایکروسافت در صحبت‌هایی به این موضوع اشاره کرد که طرفداران سیستم‌عامل ویندوزفون نباید نگران آینده آن باشند، چرا که این شرکت تلفن‌های همراه مختلفی را عرضه خواهد کرد.

ساتیا نادلا مدیرعامل شرکت مایکروسافت در صحبت‌هایی به این موضوع اشاره کرد که این شرکت قصد ندارد از صنعت موبایل خارج شود.

نادلا گفت که اگر شرکت‌های تولیدکننده موبایل هم از این سیستم‌عامل استفاده نکنند، خود آن‌ها گوشی‌ها ویندوزفونی تولید خواهند کرد و مایکروسافت خودش را به این سیتسم‌عامل متعهد می‌داند. در خبرهای قبلی به این موضوع اشاره شده بود که مایکروسافت قصد دارد در سه دسته‌ی گوشی‌های ارزان قیمت، میان‌رده و سطح بالا محصولات مختلفی را تولید کند. مدیرعامل شرکت مایکروسافت در ادامه صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرد که آن‌ها «برنامه‌های همگانی» را به‌وجود آورده‌اند تا توسعه‌دهندگان بتوانند برنامه‌های خود را از رایانه‌های شخصی تولید کنند و به وسیله آن به سمت سیستم‌های دیگر بروند. به‌طور مثال آن‌ها می‌توانند با برنامه‌ی Airbnb یک نرم‌افزار را برای رایانه‌های شخصی و حتی ایکس‌باکس تولید کنند.

satya-nadella-microsoft-msft-7145

نادلا به این موضوع اشاره کرد که: «برنامه‌ها در آینده به شکل همگانی تولید خواهند شد چرا که مردم می‌خواهند از بسیاری از برنامه‌ها روی رایانه‌های خود استفاده کنند. دلیل اینکه ما دست به ساخت برنامه‌های همگانی زده‌ایم این نیست که سهم کمی از بازار تلفن‌های همراه را در اختیار داریم. دلیل این‌کار این است که میلیاردها کاربر وجود دارند که از رایانه‌های شخصی ویندوزی استفاده می‌کنند و می‌خواهند برنامه‌های موبایل را روی سیستم‌عامل خودشان اجرا کنند. با برنامه‌های همگانی می‌توانید همه‌ی کاربران را در سیستم‌عامل‌های مختلف پوشش دهید. به این وسیله می‌توان یک نرم‌افزار را برای ویندوزفون، هولولنز و ایکس‌باکس تولید کرد.»
نادلا در ادامه صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که آن‌ها در ویندوز ۱۰ سعی کرده‌اند که بسیاری از مشکلات ویندوز ۸ را برطرف کنند که یکی از آن‌ها پیدا کردن فروشگاه ویندوز توسط کاربران بود. مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید که فروشگاه ویندوز در سیستم‌عامل جدید سریعا نظر کاربر را به سمت خودش جلب می‌کند و آن‌ها می‌توانند به شکل خوبی از آن استفاده کنند.

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه