مایکروسافت پس از هشت سال برنده از دادگاه بیرون آمد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

زمانی که تازه آی‌فون وارد بازار شده بود را به‌خاطر دارید؟ منظورمان اواسط تابستان سال ۲۰۰۷ است؛ زمانی که نوکیا N95 حسابی سر و صدا کرده و معروف شده بود. کمیسیون بین‌المللی تجارت امریکا آن زمان را کاملا به خاطر دارد. پس از بررسی شکایت هشت‌ساله‌ی InterDigital از نوکیا بابت استفاده از تکنولوژی ۳G، کمیسیون تجارت امریکا حق را به نوکیا داده است؛ نوکیایی که در حال حاضر وجود ندارد و جای‌اش را به مایکروسافت داده است.

شرکت InterDigital هشت سال پیش از نوکیا شکایت کرده بود. مایکروسافت هم که نوکیا را خریده است، این شکایت را تا پیروزی‌اش دنبال کرد.

شکایت InterDigital در سال ۲۰۰۷ قرار بود از فروش گوشی‌های نوکیا در امریکا جلوگیری کند. حتی گوشی‌های جدید این شرکت مایکروسافت هم مثل لومیا طبق نظر دادگاه ممکن بود جمع‌آوری شوند. یک قاضی در ماه آوریل امسال گفته بود که مایکروسافت از تکنولوژی‌های InterDigital استفاده کرده است و باید حق این شرکت را پرداخت کند.

Nokia_1

مایکروسافت هم در پی این شکایت، از InterDigital شکایت کرده و گفته بود که این شرکت به درستی ایده‌های خود را ثبت نکرده است.

بسیاری از تحلیل‌گران شکایت InterDigital از مایکروسافت را تنها حیله‌ای برای گرفتن پول عنوان کرده‌اند. شرکت InterDigital هم گفته است که شکست آن‌ها در این دعوای حقوقی هیچ تاثیری روی آن‌ها نخواهد داشت. با تمام این اوصاف، این موضوع شکست بزرگی برای InterDigital محسوب می‌شود.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه