مایکروسافت به بنیاد لینوکس پیوست

۲۷ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

توجه مایکروسافت در چند سال گذشته به سیستم عامل لینوکس بیشتر شده است. این شرکت در چند وقت گذشته سعی کرده به این سیستم عامل متن باز روی خوش نشان دهد و قبلا هم برخی از امکانات لینوکس را به سیستم عامل ویندوز ۱۰ اضافه کرده بود. حالا در خبرها گفته شده که این شرکت به «بنیاد لینوکس»  (Linux Foundation) پیوسته است.

بنیاد لینوکس به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی از سال ۲۰۰۷ فعالیت خودش را در زمینه‌ی رشد و توسعه‌ لینوکس شروع کرد. پیوستن مایکروسافت به این بنیاد می‌تواند نشانه‌هایی از اضافه شدن قابلیت‌های بیشتر لینوکس به سیستم عامل ویندوز باشد.  «جیم زملین» (Jim Zemlin) مدیرعامل بنیاد لینوکس گفته که مایکروسافت توانایی همکاری بیشتری را با جامعه متن باز دارد و می‌تواند تجربه‌ی موبایل و ابری بهتری در اختیار مردم قرار دهد.

تغییر مدیریت در شرکت مایکروسافت کاملا محسوس است. ساتیا نادلا مدیر عامل این شرکت در چند سال گذشته تغییرات زیادی را به وجود آورده و قبلا هم همکاری جالبی را با شرکت Canonical شروع کرده بود تا بتواند سیستم عامل Ubuntu را به ویندوز ۱۰ بیاورد. حالا این شرکت که خودش بزرگ‌ترین سازنده‌ی نرم‌افزار در دنیا به حساب می‌آید، به بنیاد لینوکس پیوسته تا بتواند از قابلیت‌های این سیستم عامل متن باز استفاده کند.

این خبر زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید شرکت گوگل هم در اقدامی مشابه به بنیاد .NET پیوسته است. پلتفرم برنامه نویسی .NET  یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مایکروسافت است که رقیب Java و اندروید به حساب می‌آید. حالا گوگل با پیوستن به این بنیاد می‌خواهد از پلتفرم .NET در سیستم‌های ابری خودش استفاده کند.

مایکروسافت در حالی به بنیاد لینوکس پیوست که ۱۵ سال قبل استیو بالمر لینوکس را سرطان نامیده بود.

منبع: The Verge

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Alireza

    بیچاره بالمر الان چه حسی داره به نظرتون بچه ها !؟!؟!؟!؟
    یچیزی مثل احساس استیو جابز تو اون دنیاست که وقتی اپل قلم استایلوسش رو معرفی کرد 🙂

    1. Avatar دانیال

      بالمر هنوز درقید حیاته ولی استیو جابز مرده و یقینا این چیزا براش مهم نیست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه