مایکروسافت به خاطر از کار افتادن وب‌کم‌های ویندوز ۱۰ معذرت خواهی کرد

۲ شهریور ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند روز پیش بود که گزارش دادیم آپدیت جدید ویندوز ۱۰، وب‌کم‌ها را کاملا از کار انداخته است، با اینکه این بروزسانی، از ماه‌ها قبل آزمایش شده بود. بروزرسان Anniversary Update سیستم عامل ویندوز ۱۰ وب‌کم‌هایی که با استفاده از USB به کامپیوتر متصل می‌شدند را غیرفعال کرده است؛ طوری که حتی وب‌کم‌های معروف لاجیتک مثل C920 دیگر کار نمی‌کند.

برای اینکه مشکل کمبود سرعت پیش نیاید، مایکروسافت امکان استفاده از فرمت‌های MPEG و H.264 را برای ویدیوهای وب‌کم حذف کرده بود.

مایکروسافت رسما از این اتفاق معذرت خواهی کرده و گفته است که مشغول ساخت یک بروزرسان هستند. این شرکت قول داده است که در بروزرسان ماه سپتامبر، مشکل وب‌کم‌ها را حل خواهند کرد. با این حال، در حاضر حاضر هیچ راه حلی برای مشکل وب‌کم‌ها وجود ندارند و افراد باید منتظر آپدیت ویندوز باشند.

مایکروسافت طوری بروزرسان Anniversary Update ویندوز ۱۰ را ساخته است که اپ‌های مختلف مثل Windows Hello، هولولنز یا نرم افزارهای دیگر بتوانند همزمان به وب‌کم دسترسی داشته باشند. قبلا اگر برای مثال اسکایپ مشغول استفاده از دوربین بود، دیگر اپ‌ها نمی‌توانستند از دوربین استفاده کنند.

برای اینکه مشکل کمبود سرعت پیش نیاید، مایکروسافت امکان استفاده از فرمت‌های MPEG و H.264 را برای ویدیوهای وب‌کم حذف کرده بود.

یکی از توسعه‌دهندگان ویندوز، در فوروم‌های مایکروسافت نوشته است: “می‌خواستیم تا اپ‌ها ندانسته از کیفیت کاربری ویندوز کم نکنند. ما با همکارهای خود درباره‌ی تغییر استفاده از فرمت MPEG و H.264 صحبت کرده بودیم و این تغییر را به اعضای Windows Insiders و شرکت‌ها اعلام کرده بودیم.”

در ادامه‌ی بیانیه‌ی مایکروسافت آمده است: “اشتباه از سوی ما بوده است و می‌خواهیم از تمام شما معذرت خواهی کنیم.”

منبع: ZDnet

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمدسعید

    ماکروسافت خیلی وقته که دیگه از دست رفته…

    1. Avatar Vito

      ببخشیدا شما از کجا چنین حرفی رو در اوردید؟ از دو سال پیش زمان شروع رهبری ساتیا نادلا که مایکروسافت بیشترین ارزش سهامش رو دوباره به دست اورده. در ضمن چنین مشکلاتی همه جا پیش میاد. خیلی گلکسی اس ۷ ها هم این مشکل کار نکردن دوربین رو داشتن که آپدیت اومد رفع شد. هر دفعه هم از گندکاری اپل مثل قضیه ی جدید کار نکردن تاچ خیلیا خبر میاد کسی چنین چیزایی نمیگه. رشد کاربران ویندوز از ویندوز ۱۰ چند برابر شده ولی همه تا یه چیز میشه رجز میخونن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه