مایکروسافت به جنگ گوگل و آمازون می‌رود

۲۰ آذر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در حال حاضر دستیار هوشمند «کورتانا» (Cortana) به کامپیوترهای ویندوز ۱۰، گوشی‌های موبایل و ایکس‌باکس وان محدود شده است. از طرف دیگر شرکت آمازون با بلندگوی هوشمند «اکو» (Echo) و دستیار صوتی «الکسا» (Alexa)  کاری کرده که کاربران بتوانند کارهای مختلفی انجام دهند.  الکسا به خوبی می‌تواند به سوال کاربران پاسخ دهد و کارهایی که از او خواسته می‌شود را انجام ‌دهد. گوگل با دیدن آمازون همین چند ماه پیش دستگاه Google Home را راهی بازار کرد. کورتانای مایکروسافت هم می‌تواند چنین کارهایی انجام دهد و به همین دلیل مایکروسافت دستگاهی معرفی کرده که در حال حاضر «پروژه اوو» (Project Evo)‌ نام دارد. دستگاهی که می‌خواهد به رقیب اکو شرکت آمازون و Google Home شرکت گوگل تبدیل شود.

مایکروسافت پروژه اوو را با همکاری شرکت اینتل می‌سازد و می‌خواهد از کورتانا به عنوان دستیار هوشمندی استفاده کند که در این دستگاه قرار می‌گیرد. این دستگاه توانایی تشخیص صدای کاربران و افرادی که با کورتانا صحبت می‌کنند را دارد. سیستم کار کردن با آن هم دقیقا مانند اکو و Google Home خواهد بود.

پروژه اوو به جدیدترین تکنولوژی‌های امنیتی هم مجهز شده تا هکر‌ها نتوانند به آن نفوذ پیدا کنند و کنترل خانه‌ی افراد را به‌دست بگیرند.

مایکروسافت چند وقت پیش یک نام تجاری جدید به اسم HomeHub ثبت کرده بود و به نظر می‌رسد که پروژه اوو به همین اسم ارتباط دارد. هنوز اطلاعات بیشتری در دست نیست؛ اما گفته شده که تا چند ماه آینده خبرهای بیشتری از پروژه اوو منتشر می‌شود.

منبع: Windows

‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه