مایکروسافت حاضر بود برای خرید فیسبوک ۲۴ میلیارد دلار بپردازد

۲ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تا چند سال پیش شرکت‌های مختلف قصد داشتند شبکه‌ی اجتماعی «فیسبوک» (Facebook) را بخرند. یکی از این مشتریان هم مایکروسافت بود. حتی در آن زمان گفته شد که این خرید تا مراحل پایانی هم پیش رفته بود؛ اما بنا به دلایلی هرگز چنین اتفاقی نیفتاد و مایکروسافت هیچ وقت مالک فیسبوک نشد. به تازگی «استیو بالمر» (Steve Ballmer) مدیرعامل سابق مایکروسافت که اکنون مالک باشگاه بسکتبال L.A. Clippers است، در گفتگویی با سایت CNBC به فیسبوک اشاره کرد.

او در صحبت‌هایش گفت که مایکروسافت در سال ۲۰۱۰ حاضر بود که فیسبوک را با مبلغ ۲۴ میلیارد دلار خریداری کند. این اتفاق قبل از عرضه‌ی عمومی ۱۰۰ میلیارد دلاری سهام این شبکه‌ی اجتماعی بود. بالمر به این موضوع اشاره می‌کند که مایکروسافت به شکل جدی قصد خرید فیسبوک را داشت، اما مارک زاکربرگ پیشنهاد آن‌‌ها را رد کرد.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که مایکروسافت در حال حاضر ۱.۶ درصد فیسبوک را در اختیار دارد. براساس اطلاعات منتشر شده ارزش بازار فیسبوک به ۳۷۹ میلیارد دلار می‌رسد که تقریبا ۱۶ برابر بیشتر از مبلغ پیشنهادی مایکروسافت است. همچنین در حال حاضر زاکر برگ به عنوان چهارمین فرد ثروتمند جهان به حساب می‌آید که ۵۶ میلیارد دلار پول دارد.

منبع: MSPoweruser

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. مهران

    ممنون.
    خیلی مطلب جالبی بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه