مایکروسافت در سرویس‌های ابری از همه جلوتر است

۸ آبان ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت توانسته است با سیستم‌های ابری خود به موفقیت‌های تازه‌ای دست پیدا کند. این شرکت گزارش داده که درآمد سالانه‌ی تجارت سیستم‌های ابری را به بیش از ۲۰ میلیارد دلار رسانده است. این رقم برای مایکروسافت بسیار مهم است. «ساتیا نادلا»، مدیر عامل مایکروسافت، در سال ۲۰۱۵ که درآمد سرویس‌های ابری آن‌ها نزدیک به ۶ میلیاد دلار بود، گفت که قصد دارند این رقم را در سال ۲۰۱۸ به ۲۰ میلیارد دلار برسانند. اگر منظور ساتیا نادلا از سال ۲۰۱۸، سال مالی این شرکت بوده که از خرداد امسال شروع شده، شرکت او توانسته است به هدفی که برای خود مشخص کره بود، دست پیدا کند. از طرفی هم اگر منظور نادلا سال ۲۰۱۸ بوده، توانسته‌اند حتی زودتر به رقمی که برای خودشان تعیین کرده بودند، برسند.

درآمد سالانه‌ی تجارت سیستم‌های ابری مایکروسافت به بیش از ۲۰ میلیارد دلار رسیده است.

مایکروسافت درآمد سه ماهه‌ی مالی اخیر خود را منتشر کرده است و در این مدت زمان، توانسته ۲۴.۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشد که از ن رقم، ۶.۶ میلیارد دلار سود است. بخش سیستم‌های ابری مایکروسافت در سه ماهه‌ی گذشته ۶.۹ میلیارد را به خودش اختصاص داده است که به نسبت سال گذشته در همین مدت زمان، ۱۴ درصد افزایش داشته است.

مایکروسافت با اینکه بیشترین سهم تجارت سیستم‌های ابری را به خودش اختصاص داده، ولی دیگر شرکت‌ها هم به دنبال کم کردن فاصله‌ی خود هستند. برای مثال آمازون پیش‌بینی می‌کند امسال از سیستم‌های ابری خود ۱۴ میلیارد دلار درآمد داشته باشد و شرکت‌های IBM و الفابت هم میلیاردها دلار درآمد از سرویس‌های ابری خود دارند.

سرویس‌های ابری به کنار، مایکروسافت درآمد خوبی از ویندوز و ایکس‌باکس و دیگر سرویس کامپیوتر خود نداشته است. مایکروسافت می‌گوید که دلیل این درآمد کم، کاهش استفاده از گواهی‌های ثبت شده‌ی آن‌ها است. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که ۳۱۵ میلیون دلار کاهش درآمد مایکروسافت به خاطر کنار گذاشتن گوشی‌های هوشمند است.

فروش کنسول‌های ایکس‌باکس هم کاهش بسیار سنگینی داشته است، ولی به لطف ایکس‌باکس لایو مایکروسافت توانسته است درآمد کلی ایکس‌باکس را در نقطه‌ی مطلوبی حفظ کند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه