مایکروسافت شرکت واقعیت مجازی AltspaceVR را خرید

۱۲ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

AltspaceVR یک شبکه اجتماعی واقعیت مجازی بود که برنامه‌های سرگرم کننده و کمدی مختلفی را با حضور هنرمندان مختلف برگزار می‌کرد. حالا این شبکه اجتماعی واقعیت مجازی به بخشی از مایکروسافت تبدیل شده است. بعد از اینکه AltspaceVR از اردیبهشت ماه به فعالیت خودش پایان داد، مشخص نبود که چه بر سر این شبکه اجتماعی واقعیت مجازی رایگان می‌آید. قبلا شایعه شده بود که پالمر لاکی بنیانگذار شرکت Oculus Rift قصد می‌خواسته این شبکه اجتماعی را بخرد، اما مایکروسافت زودتر عمل کرد.

امروز مشخص شد که تیم AltspaceVR به مایکروسافت ملحق شده‌اند تا بتوانند دنیای واقعیت مجازی که ساخته بودند را گسترش دهند. این افراد به تیم واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مایکروسافت محلق خواهند شد. به نظر می‌رسد که جامعه واقعیت مجازی AltspaceVR در طول چند ماه آینده با تغییراتی مواجه می‌شود.

شبکه اجتماعی AltspaceVR از سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد با هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Rift، Gear VR، HTC Vive و سایر هدست‌های واقعیت مجازی می‌شد به آن دسترسی پیدا کرد. مایکروسافت اعلام کرده که قصد ندارد فعالیت این شبکه اجتماعی را تعطیل کند و حتی قصد دارد آن را تکمیل‌تر کند. شبکه اجتماعی AltspaceVR همچنان به فعالیت خودش روی کامپیوترهای PC و مک در حالت دو بعدی و روی هدست‌ّهای واقعیت مجازی، هدست Gear VR سامسونگ و گوشی‌هایی که از پلتفرم Daydream گوگل پشتیبانی کنند ادامه خواهد داد.

منبع: theverge

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه