مایکروسافت مشخص می‌کند Sunset Overdrive به کامپیوتر می‌آید یا نه

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

استودیوی بازی‌سازی «اینسامنیاک گیمز» تا همین چند سال پیش، به صورت انحصاری برای کنسول‌های سونی بازی می‌ساخت؛ طوری که بازی‌های شگفت‌انگیز و سرگرم‌کننده‌ای مثل مجموعه‌ی «رتچت و کلنک» (Ratchet & Clank) و «مقاومت» (Resistance) ساخته‌ی این استودیو هستند. اینسامنیاک گیمز، یکی دو سال پیش شروع به ساخت بازی به صورت مستقل کرد و از سونی جدا شد. یکی از اولین بازی‌های خوب این استودیو هم به انحصار کنسول ایکس‌باکس وان درآمد. مسوولان این استودیو گفته‌اند که بازی Sunset Overdrive ممکن است به رایانه‌های شخصی بیاید، اما به شرطی که مایکروسافت اجازه‌ی آن را صادر کند.

در پاسخ به یکی از طرفداران بازی Sunset Overdrive، مسوولان اینسامنیاک گیمز در توییتر خود نوشته‌اند: “ما بسیار دوست داریم که بازی روی کامپیوتر عرضه شود، اما این موضوع دست ایکس‌باکس است.”

sunsetoverdrive-3

سازندگان بازی Sunset Overdrive به این دلیل با مایکروسافت وارد معامله شده بودند که این شرکت، به اینسامنیاک گیمز قول داده بود که می‌توانند حقوق این مجموعه را برای خودشان داشته باشند. از سوی دیگر، مجموعه‌هایی مثل رتچت و کلنک و مقاومت، برای سونی هستند و اینسامنیاک هیچ حقی ندارد بدون دخالت سونی، در این مجموعه‌ها بازی بسازد.

با توجه به اینکه مایکروسافت تهیه‌کننده‌ی Sunset Overdrive است، در نتیجه عرضه‌ی این بازی روی پلتفرم‌های دیگر، به این شرکت باز می‌گردد. با این حال، حقوق مجموعه‌ی Sunset Overdrive به دست استودیوی اینسامنیاک گیمز است؛ یعنی این استودیو می‌تواند خودش ساخت شماره‌ی دوم این بازی را شروع و حتی آن را روی پلی‌استیشن۴ عرضه کند.

sunsetoverdrive-2

اینکه Sunset Overdrive به کامپیوتر بیاید، موضوع چندان عجیبی نیست. بازی‌های ایکس‌باکس وان یکی پس از دیگری با کیفیت‌های بالاتر روی کامپیوتر عرضه می‌شوند و کار به جایی رسیده است که Gears of War 4 قرار است همزمان روی ایکس‌باکس وان و کامپیوتر عرضه شود.

بازی Sunset Overdrive در سبک اکشن-ماجرایی ساخته شده و محیطی باز دارد. مثل دیگر ساخته‌ها اینسامنیاک گیمز، این بازی هم مکانیک‌ها و سیستم‌های بسیار سرگرم‌کننده و هم‌چنین دیدگاه هنری خاص خود را دارد.

می‌توانید در ادامه، روند بازی Sunset Overdrive را ببینید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: GameSpot

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar ارمان

    خیلی هم عال

  2. Avatar reza ch

    بازیش که بحال بنظر میرسه خدا کنه برای PC هم بیاد 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه