مایکروسافت از سرفیس پرو ۶، لپ‌تاپ ۲، استودیو ۲ و هدفون‌های سرفیس رونمایی کرد

۱۱ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سرفیس

شب گذشته مایکروسافت از تعدادی از جدیدترین محصولات سخت‌افزاری خود پرده‌برداری کرد که مهم‌ترین آن‌ها سرفیس پرو ۶ و سرفیس لپ‌تاپ ۲ است. در همین زمینه باید به معرفی استودیو ۲ و هدفون‌های سرفیس هم اشاره کنیم.

سرفیس پرو ۶

سرفیس پرو ۶ از جدیدترین پردازنده‌های نسل هشتم اینتل بهره می‌برد و حالا این گجت مجهز به سیستم خنک‌کننده پیشرفته‌تری هم هست. به گفته‌ی مایکروسافت، این پردازنده‌های ۴ هسته‌ای در مقایسه با نسل قبلی این گجت، ۶۷ درصد سرعت بیشتری را به ارمغان می‌آورند.

در ضمن می‌توانیم انتظار عمر باتری ۱۳.۵ ساعته را هم از سرفیس پرو ۶ داشته باشیم. این گجت ۷۷۱ گرم وزن دارد و مجهز به نمایشگر ۱۲.۳ اینچی است. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم این گجت هیبریدی تا ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی را پشتیبانی می‌کند. متأسفانه، از لحاظ ظاهری تا حد زیادی مشابه نسل قبلی خود است و این یعنی شاهد بهره‌گیری از پورت‌های USB-C نیستیم. قیمت مدل پایه سرفیس پرو ۶ که مجهز به پردازنده Core i5 است از ۸۹۹ دلار آغاز می‌شود و از تاریخ ۱۶ اکتبر هم روانه‌ی بازار خواهد شد.

سرفیس لپ‌تاپ ۲

به گفته‌ی مایکروسافت، سرفیس لپ‌تاپ ۲ در مقایسه با نسل قبلی خود حدود ۸۵ درصد سریع‌تر است که این موضوع به بهره‌گیری این گجت از پردازنده‌های نسل هشتم اینتل برمی‌گردد. همچنین در این گجت برای اولین بار شاهد بهره‌گیری از باریک‌ترین نمایشگر LCD هستیم که تابه‌حال در یک لپ‌تاپ مورد استفاده قرار گرفته است.

سخت‌افزار آن هم تفاوت چندانی با نسل قبلی‌اش ندارد و به همین خاطر در این مورد هم پورت‌های USB-C تعبیه نشده است. اندازه نمایشگر هم همچنان ۱۳.۵ اینچ است اما حالا نسبت کنتراست آن به ۱۵۰۰:۱ افزایش یافته و مایکروسافت می‌گوید باتری آن حدود ۱۴.۵ ساعت دوام می‌آورد. مدل پایه این لپ‌تاپ ۹۹۹ دلار قیمت دارد و فروش آن از ۱۶ اکتبر آغاز می‌شود.

سرفیس استودیو ۲

مثل دیگر محصولات معرفی شده، سرفیس‌ استودیو ۲ هم تا حد زیادی مشابه نسل قبلی خود است ولی باید خاطرنشان کنیم که سرعت آن به طور محسوسی افزایش یافته است و سریع‌ترین سرفیس عرضه شده محسوب می‌شود. نمایشگر آن در مقایسه با مدل قبلی حدود ۳۸ درصد روشن‌تر است و ۲۲ درصد کنتراست بیشتری دارد. این نمایشگر همچنین از محدوده رنگ DCI-P3 هم پشتیبانی می‌کند.

سرفیس‌ استودیو ۲ به جای بهره‌گیری از پردازنده‌های گرافیکی RTX، از تراشه‌های مبتنی بر معماری پاسکال ساخته شده توسط انویدیا استفاده کرده است. همچنین باید خاطرنشان کنیم که در مورد این گجت دیگر شاهد بهره‌گیری از درایوهای هیبریدی نخواهیم بود و در عوض حافظه ۲ ترابایتی SSD تعبیه شده است. قیمت مدل پایه این گجت از ۳۴۹۹ دلار آغاز می‌شود.

هدفون‌های سرفیس

هدفون‌های سرفیس‌ جدیدترین محصولات سخت‌افزاری مایکروسافت هستند. این هدفون‌های بلوتوثی در ۱۳ سطح مختلف می‌توانند صدای محیط را حذف کنند و به‌صورت پیش‌فرض هم از دستیار دیجیتالی کورتانا پشتیبانی می‌کنند.

مجموعاً ۸ میکروفون در بدنه‌ی آن تعبیه شده که به این گجت اجازه می‌دهند با دقت بسیار زیادی صدای محیط را حذف کند یا برای ارتباط با دیگران مورد استفاده قرار بگیرد. قیمت این گجت ۳۵۰ دلار است و تا مدتی دیگر فروش آن آغاز خواهد شد.

منبع: GSM Arena

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar alirezaiehaftador

    خیلی عالیه بهترین لپ تاپ ها و تبلت ها و کیس های دنیا برا مایکروسافت هست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه