مایکروسافت واقعا می‌خواهد کاربران مرورگر اج را حفظ کند

۲۲ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
مایکروسافت اج

در به‌روزرسان جدید ویندوز ۱۰ که هنوز منتشر نشده، مایکروسافت کاربران را به حفظ اج به عنوان مرورگر پیش‌فرض تشویق می‌کند.

پیام جدید مایکروسافت یک گزینه‌ی بزرگ و برجسته (bold) دارد که می‌گوید “عوض نکن و همین حالا امتحان کن”.

مایکروسافت ترفند جدیدی را به کار بسته تا کاربران ویندوز ۱۰ را قانع کند که از مرورگر جدید «اج» (Edge) استفاده کنند و به سراغ فایرفاکس یا کروم نروند. در پیش‌نمایش به‌روزرسان جدید از ویندوز ۱۰ که اخیرا لو رفته، این شرکت پیام جدیدی اضافه کرده است. این پیام آن دسته از کاربرانی را که مرورگر پیش‌فرض‌شان را عوض می‌کنند، هدف قرار می‌دهد. به این صورت که اگر شما اج را به عنوان مرورگر پیش‌فرض انتخاب کرده باشید و با نصب کروم یا فایرفاکس بخواهید مرورگر پیش‌فرض را به یکی از این دو تغییر دهید، یک پنجره‌ی پیام باز می‌شود و به شما می‌گوید “مایکروسافت اج را امتحان کنید.”

اج

این پیام ویژگی‌های بارز اج را برجسته می‌کند؛ مثلا این که اج به شما اجازه می‌دهد روی صفحات وب بنویسید، کورتانا در آن ادغام می‌شود و یک حالت مطالعه (reading view) دارد. پیام جدید مایکروسافت یک گزینه‌ی بزرگ و برجسته (bold) دارد که می‌گوید “عوض نکن و همین حالا امتحان کن”. کلیک کردن روی این گزینه اج را باز می‌کند و مرورگر رقیبانی مثل فایرفاکس و کروم را به عنوان پیش‌فرض انتخاب نمی‌کند.

تغییراتی از این دست باعث آزار شرکت‌های رقیب می‌شود. موزیلا برای اینکه مایکروسافت تغییر مرورگر پیش‌فرض به فایرفاکس را در ویندوز ۱۰ سخت‌تر کرده بود، به این شرکت در قالب نامه‌ای سرگشاده، واکنش نشان داده بود. موزیلا حتی یک ویدیوی آموزشی منتشر کرد تا به کاربران فایرفاکس یاد دهد تنظیمات پیش‌فرض‌شان را بازنشانی کنند.

مایکروسافت همین رفتار انحصارطلبانه را در مورد موسیقی و برنامه‌ها هم دارد. اگر شما بخواهید تنظیمات پیش‌فرض را تغییر دهید، پنجره‌ی پیامی باز می‌شود و سعی می‌کند شما را قانع کند که همین تنظیمات پیش‌فرض را حفظ کنید. این تغییر جدید در به‌روزرسان جدید ویندوز ۱۰ که طی هفته‌های آینده ارایه خواهد شد، اعمال می‌شود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar علیرضا پورجبار

    واقعا ارزش داره از Edge استفاده کنیم من که خیلی خوشم میاد ازش.

  2. Avatar Saied

    جالبش اینه که این مطلبو من جای دیگه هم خوندم و همین جواب رو نوشتم که اگه نویسنده مطلب حتی مطلب رو از جای دیگه هم گرفته و ترجمه کرده باشه باید در مورد اون لینک آبی انتهای پیام هم صحبت کنه ! خیلی برام عجیبه! حاضرم شرط ببندم تو ایران خیلی از نویسنده ها وقتی دارن در مورد مایکروسافت مطلب می نویسن خواب اپل می بینن (البته منظورم به خانم غلامی نویسنده این مطلب نیست) اما به عنوان یه مترجم از عدم وفادارای مترجم یا نویسنده یا کم گذاشتن در ادای مطالب انتقاد دارم. نوشتید (یا نوشتند !!) انحصار طلبی در حالیکه اون جمله انگلیسی کاملأ یه درخواسته در قالب پیشنهاد که یه شانسی به اج بدید یا دوباره امتحانش کنید و با کلیک روی لینک آبی انتهای مطلب ( دقیقأ زیر همون کلید آبی) هم دقیقأ دست کاربر رو برای رد درخواست مایکروسافت باز گذاشته ! اگه مکینتاش نصب کرده باشید در همون نگاه اول سفاری رو می بینید که با سیستم عامل نصب شده و همین اپل چند سال پیش مایکروسافترو متهم کرده بود به اینکه با ویندوز اینترنت اکسپلورر رو به کاربراش تحمیل میکنه !
    شخصأ از کروم استفاده می کنم و فایرفاکس هم بهتره به جای طومار نوشتن یه فکری برای مدیریت بهتر منابع سیستم توسط روباهش کنه وگرنه خیلی طول نمیکشه که از دور خارج بشه ! اگه پلاگین ها و ادین هایی که ازشون توی کروم استفاده می کنم با همون کارائی برای اج بیاد دیگه فایرفاکس که هرگز نصب نمی کنم و شاید دیگه کروم هم نصب نکنم چون چند وقتیه که خیلی سنگینه هرچند تو نسخه ۴۵ و ۴۶ خیلی بهتر از قبله !
    حداقل می تونم بگم یه مرورگر شیک و متفاوته و خسته کننده نیست! اگه ۱۰۰ بار کروم و فایر نصب کنی وقتی بازشون میکنی چیز جدیدی نمیبینی و همین خودش یه ایراده !
    موفق باشید

  3. Avatar محمد یوسف نیاز

    Microsoft Edge سرعت خیلی بالایی نسبت به دیگر مرورگر های اینترنتی داره که این افزایش سرعت را حتی در اولین صفحه وب که باهاش باز کنید میبینید
    این مرورگر علاوه بر قابلیت های گوناگونش از قلم های نوری برای یادداشت نویسی استفاده میکند و از حالت Reading نیز پشتیبانی می کند.
    Microsoft در کنفراس بیلد اعلام کرد که این مرورگر قادر به پشتیبانی از افزونه های chrome و Firefox هم هست ، من طراح و برنامه نویس وب هستم و به دلیل افزونه های خوب و کاربردی Firefox بیشتر مواقع از این مرورگر استفاده میکنم ، اگر قرار باشه این افزونه ها روی Microsoft Edge هم فعال باشه خوب چی بهتر از این ، هم سرعت خوب هم امکانات خوب . Microsoft این طرح را در Windows phone هم داره پیاده سازی میکنه که آپ های android و ios هر دو روی Windows phone قابل نصب و استفاده باشه . به نظر من این طرح آینده خوبی داره

    1. Avatar حسين

      مشکلاتی که توی وب داریم اینکه هر مرورگری داره راه خودشو پیش میگیره و این کار برای سازنده های صفحات بسیار سخت میشه ولی با ایج اینطور خواهد شد که مرورگر جدیدی نیست که شما کد های جدیدی براش بنویسین و این خیلی عالیه و کاری بود که باید یه روزی یکی از این شرکت ها انجام میداد چقدر عالی که این جریان رو مایکروسافت شروع کرده تا پایان بده به همه اشتباهاتی که در گذشته داشته
      ایده یک سیستم عامل جامع که برنامه های دو سیستم عامل دیگر رو هم میتونه اجرا کنه و حالا مایکروسافت چند قدم جلوتره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه