مایکروسافت ویندوز ۱۰ را تا ده سال پشتیبانی خواهد کرد

۲۹ تیر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت تایید کرده است که مانند روال نسخه‌های قبلی ویندوز، ویندوز ۱۰ را تا ۱۰ سال پشتیبانی خواهد کرد. این شرکت صفحه‌ی چرخه‌ی زندگی ویندوز را به روزرسانی کرده است که نشان می‌دهد پشتیبانی‌اش را از ویندوز ۱۰ رسما در تاریخ چهاردهم اکتبر سال ۲۰۲۵ میلادی متوقف خواهد کرد.

مایکروسافت اخیرا تایید کرده است که ویندوز ۱۰ را تا سال ۲۰۲۵ میلادی یعنی به مدت ده سال پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین این صفحه نشان می‌دهد که پشتیبانی‌های اصلی از ویندوز ۱۰ مثل نسخه‌های قبلی ویندوز پنج سال پس از انتشار رسمی آن در سیزدهم اکتبر سال ۲۰۲۰ پایان خواهد یافت. پایان پشتیبانی اصلی به این معنی است که مایکروسافت هیچ ویژگی یا بهینه‌سازی مهم و جدیدی به سیستم عامل اضافه نخواهد شد. هرچند به‌روزرسانی‌های مربوط به امنیت سیستم و رفع ایرادها تا پنج سال دیگر برای ویندوز ۱۰ ادامه خواهد داشت.

Wind10

این صفحه یک پاورقی دارد که می‌گوید احتمالا برخی از به‌روزرسانی‌های آینده برای همه‌ی کامپیوترهایی که به ویندوز ۱۰ مجهز هستند، امکان‌پذیر نخواهد بود:

«به‌روزرسان‌ها روی هم انباشته می‌شوند و هر به‌روزرسانی برمبنای به‌روزرسان قبلی نصب خواهد شد. یک دستگاه باید تمام جدیدترین به‌روزرسان‌ها را نصب کند تا پشتیبانی از آن ادامه داشته باشد. به‌روزرسان‌ها ممکن است با ویژگی‌های جدید یا رفع ایراد یا ترکیبی از هر دو همراه باشند. همه‌ی ویژگی‌ها روی تمام دستگاه‌ها کار نخواهند کرد. اگر یک به‌روزرسان با سخت‌افزار یک دستگاه سازگاری نداشته باشد یا درایورهای دستگاه به‌روز نباشد، ممکن است دستگاه مذکور نتواند به‌روزرسان را دریافت کند. دسترسی به به‌روزرسانی ممکن است براساس کشور، منطقه‌ی جغرافیایی، اینترنت، اپراتور موبایل یا قابلیت‌های سخت‌افزاری متفاوت باشد.»

منبع: WindowsCentral

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه