مایکروسافت یک قدم نزدیک‌تر به کامپیوترهای خودآموز

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کامپیوترهایی که توانایی یادگیری دارند گرچه هوشمند هستند، اما درهر حال برای یادگیری به نرم‌افزار و برنامه نویسی وابسته هستند.

مایکروسافت قصد دارد شرایطی فراهم کند که مردم عادی بتوانند در روند آموزش هوش‌های مصنوعی نقش داشته باشد.

همیشه یکی از اهداف دانشمندان عرصه‌ی تکنولوژی و کامپیوتر این بوده که بتوانند هوشی مصنوعی خلق کنند که قادر باشد از تعامل با محیط اطراف و تجربه‌‌های گوناگون و صحبت کردن با افراد، دانش خود را بسط دهد . به عبارتی دیگر درست مانند یک انسان خودآموز باشد. در داستان‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی هم همواره شاهد چنین نمونه‌هایی بوده‌ایم که از میان آنها می‌توان به فیلم‌های سینمایی «هوش مصنوعی» و «Her» اشاره کرد. تا محقق شدن چنین دستاوردی هنوز راه بسیار زیادی باقی مانده است، اما مایکروسافت با ایده‌ی بکری سعی داشته یک قدم به این هدف نزدیک‌تر شود.

micorosoft1

محققان مایکروسافت با این ایده که هر کسی بتواند در آموزش کامپیوترها سهمی داشته باشد ابزاری آموزشی برای ماشین‌ها طراحی کرده که تقریبا به هر کسی این امکان را می‌دهد که نحوه‌ی یادگیری را به کامپیوتر نشان دهد. اگر در زمینه‌ی تخصصی خود به اندازه‌ی کافی مهارت داشته باشید، به راحتی می‌توانید با رعایت پارامترهایی ساده به کامپیوتر آموزش دهید. به عنوان مثال، یک سرآشپز می‌تواند کامپیوتر دستورالعمل پخت غذاهای خوشمزه را به او یاد دهد.

این تکنولوژی هنوز نوپا است، اما در حال حاضر افراد خاصی که از سوی مایکروسافت دعوت می‌شوند می‌توانند از نمونه‌ی آزمایشی آن استفاده کنند. به کمک این تکنولوژی برنامه‌ها می‌توانند زبان طبیعی انسان‌ها را بفهمند. مایکروسافت باور دارد که می‌تواند آموزش به ماشین‌ها را به دل مردم بیاورد به‌طوری که مردم عادی هم بتوانند به ماشین‌ها آموزش دهند. این شرکت بزرگ می‌خواهد روزی فرا برسد که شما بتوانید برای حل مشکلات روزمره از هوش مصنوعی کمک بگیرید.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه