مایکروسافت و Epic Games خواهان کراس‌پلتفرم بازی Fortnite روی پلی‌استیشن ۴ هستند

۲۳ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

امکان بازی کردن بین کنسولی یا کراس‌پلتفرم  روی کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ وجود ندارد. در واقع مایکروسافت این امکان را فراهم کرده و اکنون گیمرهای ایکس‌باکس وان می‌توانند برخی از بازی‌های ایکس‌باکس وان را با پلتفرم PC و نینتندو سوییچ بازی کنند. این امکان هنوز برای پلی‌استیشن ۴ فعال نشده و به نظر می‌رسد که سونی هم قصد ندارد این کار را انجام دهد.

یکی از بازی‌هایی که خیلی‌ها دوست دارند قابلیت کراس‌پلتفرم برای آن‌ فعال شود،‌ بازی Fortnite است. این بازی تابستان راهی بازار شد و فروش بسیار خوبی داشت. چند روز پیش هم مشخص شد که امکان کراس‌پلتفرم این بازی روی موبایل و ایکس‌باکس وان و کامپیوتر وجود دارد. حتی نسخه پلی‌استیشن ۴ این بازی هم از کراس‌پلی بین کنسول و موبایل پشتیبانی می‌کند.  در حال حاضر تنها ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ از قابلیت کراس‌پلی پشتیبانی نمی‌کند.

براساس اطلاعات منتشر شده هر دو شرکت مایکروسافت و Epic Games دوست دارند که امکان کراس پلی روی کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ به وجود بیاید. فیل اسپنسر مدیر بخش ایکس‌باکس مایکروسافت در توییتر به این موضوع اشاره کرده که دوست دارد این اتفاق رخ بدهد.

خیلی‌ها امیدوار هستند که این اتفاق به‌زودی رخ بدهد و گیمرها بتوانند بازی‌های مورد علاقه خودشان را روی هر پلتفرمی با هم بازی کنند.

منبع: VG247

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar پویا غربی فرد

    سلام
    بسیار خوب است که درباره گیم ها مطب قرار میدین ولی جالبه برام که تو کل این مطالبی که برای این بازی گذاشتین یک اشاره به اینکه به دلیل تحریم ایرانیا نمیتونن این بازی رو انجام بدن نکردین.
    ممنون بابت سایت خوبتون.

  2. Avatar محمدرضا

    بنظر من دلیل اینکه سونی مقاومت میکنه اینه که کنترلر ( دسته ) ضعیف تری نسبت به ایکس باکس داره،
    فردی که با دسته ایکس باکس بازی میکنه، تجربه بهتر، سرعت عمل بهتر و دقت بیشتری در بازی ها نسبت به دارنده پلی استیشن داره و همین موجب میشه سونی بازی کننده هاش رو از دست بده،
    سونی میخواد محیط برابر خودش رو حفظ کنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه