گوگل فهرست محبوب‌ترین کلمات موتور جستجویش در سال ۲۰۱۵ را منتشر کرد

۱۹ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
جستجو

گوگل پرجستجوترین کلمات سال ۲۰۱۵ میلادی را رسما اعلام کرد. در لیست ۱۰ مورد جستجو شده‌ی برتر نام‌های بسکتبالیست آمریکایی Lamar Odom، بازی Agar.io و فیلم سینمایی دنیای ژوراسیک به چشم می‌خورد.

در دسته‌ی دستگاه‌های مرتبط با تکنولوژی مصرفی، آیفون ۶s بیش از هر گجت مصرفی دیگری توسط کاربران گوگل در این موتور جستجو، جستجو شده است.

موتور جستجوی گوگل هر سال لیست ۱۰ آیتمی را که بیش از هر کلمه‌ی دیگری جستجو شده، در دسته‌های مختلف منتشر می‌کند. امسال بسکتبالیست آمریکایی Lamar Odom در جایگاه اول قرار گرفت. او در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ میلادی مقام قهرمانی مسابقات بسکتبال NBA را کسب کرد. پس از او مجله‌ی فرانسوی Charlie Hebdo در جایگاه دوم قرار دارد که دفترش مورد حمله‌ی تروریست‌ها قرار گرفت. رتبه‌ی سوم به یک بازی استراتژی و اکشن چندنفره به نام Agar.io اختصاص گرفت که در پلتفرم‌های اندروید و iOS، مرورگر وب، ویندوز، مک و لینوکس قابل اجرا است. فیلم سینمایی «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) هم در جایگاه چهارم قرار گرفت.

در دسته‌ی دستگاه‌های مرتبط با تکنولوژی مصرفی، در سال ۲۰۱۵ میلادی گوشی هوشمند آیفون ۶s اپل، بیش از هر گجت مصرفی دیگری توسط کاربران گوگل در این موتور جستجو، جستجو شده است. گوشی هوشمند اپل در زمینه‌ی تکنولوژی در میان ۱۰ سرچ برتر قرار دارد. دو محصول دیگر اپل یعنی اپل واچ و آیپد پرو به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفتند. جایگاه دوم هم توسط سامسونگ گلکسی S6 کسب شد که یکی از دستگاه‌های پرچم‌دار اندرویدی به حساب می‌آید. دو گوشی دیگر سامسونگ هم یعنی گلکسی نوت ۵ و گلکسی J5 توانستند به ترتیب جایگاه ششم و هفتم را کسب کنند. گوشی ال‌جی G4 چهارم و HTC One M9 هم هشتم شد. تلفن هوشمند گوگل نکسوس ۶P ساخت هواوی و تبلت سرفیس پرو ۴ مایکروسافت در جایگاه نهم و دهم قرار گرفتند. هرچند که هیچ‌یک از این دستگاه‌ها در فهرست ۱۰ جستجوی برتر سال قرار ندارند.

جستجو

سال گذشته هم به ترتیب، «رابین ویلییامز» بازیگر، جام جهانی فوتبال و بیماری ابولا بیشترین جستجو را در گوگل داشتند. در زمینه‌ی آیتم‌های مربوط به تکنولوژی آیفون ۶ بیشترین تعداد جستجو را داشت. بنابراین موفقیت نسل بعدی این گوشی در این زمینه‌ چندان تعجب‌آور نیست.

منبع: Google

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar علی

    بیابد انقدر دیجی کالا را گوگل کنیم که دیجی کالا در سال ۲۰۱۶ بین همه کلمات اول بشه

    1. Avatar ُSaleh

      ?????

    2. Avatar mzhp

      عالیه من که پایم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه