دانشمندان مبدا حیات را بازسازی کردند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

صحنه‌ی معروف فیلم «فرانکنشتاین» را به‌خاطر دارید؟ در آن دکتر فرانکنشتاین با استفاده از نیروی الکتریکی، به موجودی که ساخته است زندگی می‌دهد. تکانه‌های مختلف الکتریکی در اطراف ما زیاد هستند. طوری که بیشتر اتفاقاتی که اطراف ما می‌افتند، به وسیله‌ی تکانه‌های الکتریکی صورت می‌گیرند.

نمونه‌ای آزمایشگاهی از وضعیت ابتدایی زمین برای مشاهده‌ی ایجاد دوباره‌ی حیات ساخته شده است

زمانی که برای اولین بار حیات روی زمین آغاز شد، کره‌ی زمین سیاره‌ای غیر قابل زیست بود. طوری که زمین را موادهای شیمیایی مختلف پر کرده بود. زمین اصلا برای ایجاد حیات یا زندگی مناسب به نظر نمی‌رسید، اما با این حال از میان تمام اتفاقات و مغایرت‌ها، موجودی تولید شد که امروزه آن را زنده می‌نامیم.

برای کشف چگونگی تشکیل حیات برای اولین بار روی زمین، دانشمندان اخیرا وضعیت گذشته‌ی زمین را در محیط آزمایشگاهی به وجود آورده‌اند. آن‌ها با الهام از وضعیت گرمابی کف دریا، نقطه‌ای که احتمال می‌رود حیات در آن جا به‌وجود آمده باشد، مدلی آزمایشگاهی از نقطه‌ی شروع حیات ساخته‌اند. مثل نسخه‌ی واقعی، این محیط‌های مصنوعی مثل کوره‌ها و منفذهای داغلی هستند که از کف دریا بلند شده‌اند.

حیات حیات

دانشمندان پس از آزمایش‌هایی یافتند که تعامل مواد شیمیایی، مثل آهن سولفید یا آهن هیدروکسید، برای تولید جریان الکتریکی کافی بودند. آن‌ها با اتصال چهار مدل مصنوعی به یکدیگر، توانستند برق لازم برای روشن کردن یک لامپ را تامین کنند.

«لوری بارژ»، محقق اصلی این آزمایش، در این باره گفته است: “این کوره‌ها مثل سیم‌های برقی در کف دریا عمل می‌کنند. ما انرژی را احتمالا مثل اولین موجود زنده روی زمین جذب کرده‌ایم.”

 منبع: Popsci

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما