مدل ارزان پردازنده‌ی Threadripper با هشت هسته عرضه می‌شود

۱۲ شهریور ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سری پردازنده‌های Threadripper شرکت AMD، قوی‌ترین و گران‌ترین پردازنده‌های کامپیوتر این شرکت هستند؛ این سری پردازنده سریع‌ترین عملکرد و بیشترین تعداد هسته را در سری رایزن AMD دارد. با این که سری Threadripper هنوز هم قیمت پایین‌تری نسبت به پردازنده‌های بالارده‌ی اینتل دارد، ولی هنوز هم گران محسوب می‌شوند. خوشبختانه شرکت AMD این موضوع را درک کرده و خبر از عرضه‌ی نسخه‌ی ارزان‌تری در این سری داده است.

پردازنده‌ی Threadripper 1900X شباهت زیادی به بالاترین مدل سری Ryzen 7 دارد.

پردازنده‌ی جدید Ryzen Threadripper 1900X مشخصاتی پایین‌تر از دیگر پردازنده‌های این سری دارد. این پردازنده ۸ هسته و ۱۶ ترد دارد. با این حال، قیمت ۵۴۹ دلاری این پردازنده خرید آن را راحت‌تر می‌کند. دو مدل دیگر این سری ۱۲ و ۱۶ هسته دارند و به ترتیب ۸۰۰ و ۱۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

پردازنده‌ی Threadripper 1900X شباهت زیادی به بالاترین مدل سری Ryzen 7 دارد. پردازنده‌ی Ryzen 7 1800X قیمتی ۴۹۹ دلاری دارد، ولی شرکت AMD به خاطر پنجاه دلار بیشتری که دریافت می‌کند، قابلیت‌های خوبی روی ۱۹۰۰X گذاشته است. پردازنده‌ی ۱۹۰۰X می‌تواند بهتر انجام چند وظیفه را مدیریت کند.

شرکت AMD از تاریخ عرضه‌ی این پردازنده‌ی جدید صحبت نکرده است، ولی می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که Ryzen Threadripper 1900X به زودی وارد بازار شود.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه