امکان مدیریت کلیپ‌بوردها به ویندوز ۱۰ اضافه می‌شود

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ویندوز ۱۰ کلیپ‌بورد

بدون شک بارها برای‌تان اتفاق افتاده است تا متن یا عکسی را کپی کنید و ناگهان متوجه شوید روی متنی قبلی که کپی کرده بودید و در حافظه داشتید، کپی کرده‌ و آن را از دست داده‌اید. به زودی این موضوع در ویندوز حل خواهد شد.

ویندوز ۱۰ متن‌ها، عکس‌ها یا هر چیزی که کپی کرده باشید و کمتر از ۱ مگابایت حجم داشته باشد را در حافظه‌ی خود ذخیره می‌کند.

جدیدترین نسخه‌ی ویندوز ۱۰، یعنی نسخه‌ی ۱۷۶۶۶ که در Windows Insider عرضه شده است، در کنار آپدیت‌هایی جدید و مختلف، هم‌چنین یک قابلیت تازه برای مدیریت کلیپ‌بورد شما دارد. ویندوز ۱۰ متن‌ها، عکس‌ها یا هر چیزی که کپی کرده باشید و کمتر از ۱ مگابایت حجم داشته باشد را در حافظه‌ی خود ذخیره می‌کند. نکته‌ی جالب‌تر این جاست که می‌توانید برخی از آیتم‌هایی که زیاد کپی می‌کنید، مثل آدرس، تلفن یا ایمیل خاصی را، به صورت پین شده همیشه داشته باشید.

اگر می‌خواهید این قابلیت را تست کنید و نسخه‌ی جدید ویندوز را گرفته‌اید، به Settings و سپس به System و Clipboard بروید. در آن جا تیک Save multiple items را بزنید و از این پس با فشردن کلید ویندوز و V به تمام آیتم‌هایی که کپی کرده‌اید دسترسی خواهید داشت.

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، امکان سینک کردن آنلاین کلیپ‌بورد هم وجود دارد؛ البته بین دستگاه‌هایی که ویندوز دارند.

ویندوز ۱۰ کلیپ‌بورد

قابلیت ذخیره و استفاده‌ی همزمان از چند آیتم در کلیپ‌بورد، با استفاده از نرم‌افزارهای مختلفی روی ویندوز یا موبایل همین حالا هم ممکن است؛ با این حال مایکروسافت با این آپدیت جدید، کار را برای‌تان راحت‌تر می‌کند.

منبع: The Next Web

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه