مدیر تلگرام: به قیمت از بین رفتن هم زیر قول خود نمی‌زنیم

۲۹ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تلگرام

پاول دوروف، مسدود شدن پیام‌رسان تلگرام را در روسیه تایید کرد. در همین راستا او در حساب کاربری خود در توییتر نسبت به اقدام روسیه واکنش نشان داد و از کاربران پیام‌رسان خود در روسیه دفاع کرد. او در راستای حمایت از کاربران تلگرام گفت: ما به کاربران قول داده‌ایم حریم خصوصی آن‌ها را ۱۰۰ درصد حفظ کنیم و حتی به قیمت از بین رفتن هم قول خود را زیر پا نمی‌گذاریم.

موضوع فیلترینگ تلگرام در روسیه از جایی داغ شد که پاول دوورف دربرابر درخواست روسیه جهت در اختیار قرار دادن اطلاعات کاربران این پیام‌رسان مقاومت کرد. این موضوع وقتی سر و صدای بیشتری به پا کرد که روسیه از گوگل و تعدادی از شرکت‌های دیگر خواست تا این اپلیکیشن را از فروشگاه خود حذف کنند.

همین داستان باعث شد تا پاول دوروف ضمن تایید فیلترینگ تلگرام در روسیه، از کاربران این منطقه تشکر و حمایت کند. او گفت: در ۲۴ ساعت اخیر تلگرام در روسیه فیلتر شد. دلیل فیلترینگ، امتناع دوروف از در اختیار قرار دادن اطلاعات کاربران به ماموران امنیتی روسیه است. با وجود مسدود شدن تگلرام، میزان فعالیت کاربران روسی به این سرویس با افت چندانی مواجه نشد. از کاربران خود بخاطر حمایت و وفاداری ممنونم. درنهایت از اپل، گوگل، آمازون و مایکروسافت تشکر می‌کنم که این پیام‌رسان را از فروشگاه‌های اپلیکیشن خود حذف نکردند.

بر اساس گفته‌های دوروف، کاربران روسی حدود ۷ درصد از کابران کل این پیام‌رسان را تشکیل می‌دهند. دوروف هم‌چنین گفت: حتی اگر کل کاربران این منطقه را از دست بدهیم، بازهم می‌توانیم با رشد طبیعی تلگرام این خسارت را جبران کنیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    تلگرام را به مبلغ ۵ میلیارد دلار نخریدند. تلگرام بر خلاف فیس بوک و اینستاگرام تبلیغات نداره. پس این همه پول مخارج را از کجا میاورد؟

    فقط گفته اند که چاره ای جز فروش اطلاعات کاربران ندارد.

  2. Avatar albert zargaryan

    سلام. بسیاری از کشورها تلگرام را بخاطر فعالیتهای مجرمانه از جمله حملات تروریستی فرانسه فیلتر کرده اند. تلگرام اطلاعات کاربران را به برخی کشورها نداده است.

    تعجب من از کاربرانی است که مانند خودم از تلگرام استفاده میکنند اما فکر میکنند تلگرام را الهه و یک مظهر پاکی درست کرده است!

  3. Avatar ترگلام

    سلام دوستان عنایت داشته باشند حتی در صورت تعهد تلگرام مبنی بر حفظ اطلاعات ۱۰۰ کاربران( که بعید بنظر میرسه) با ترفندهای بسیار ساده تری نظیر کپی سیمکارت شما میشه دسترسی به کل سوابق کاربران داشت،بقول یک دوست در دنیای دیجیتال هیچ چیزی قابل پنهان سازی نیست

    1. Avatar جوادی محب

      سلام؛ شما حالت خوبه؟! بخش two step verification در پیام رسان تلگرام برای همین موضوع تعبیه شده که سیم کارت هم اگر از دست مالک خارج بشه بازم امکان دسترسی به اکانت مُیسر نباشه ! شما وقتی رمز دوم رو تلگرام بزاری امکان دسترسی توسط افرادی که حتی به سیم کارت قبلی شما هم دسترسی دارن ممکن نیست !

    2. Avatar Test

      خیر نمیشه دوست عزیز
      در صورتی که two step verification رو فعال کرده باشید، دیگه این اتفاق نمی‌افته

  4. Avatar علیرضا

    حالا تکلیف ما مردم چیه که میخوان با اجبار ما رو کوچ بدن به پیام رسان داخلی…
    والا من که به امنیت پیام رسان داخلی شک دارم…شما همین بزرگ ترین محصول ملی و ساخت داخل یعنی #پراید رو نگاه کن؛ هنوز که هنوزه پر از عیب و ایراد و باگه…
    هر سال هم میگن که درست می کنیم و … ولی دریغ از یک امنیت کوچولو در پراید.

  5. Avatar نیچه

    سیاستی که باعث میشود تلگرام در سطح جهانی معروف شود

  6. Avatar علی

    این گزارش بسیار جانبدارانه تهیه شد.
    جمله ” دلیل فیلترینگ، امتناع دوروف از در اختیار قرار دادن اطلاعات کاربران به ماموران امنیتی روسیه است” و “او در راستای حمایت از کاربران تلگرام” پائول دوروف رو قهرمان نشون میده..
    در حالی که همکاری تلگرام با سرویسهای امنیتی کشورهای دیگر محرز است.
    ۷ درصد آنچنان قربانی بزرگی نیست که حالا دوروف ژست نابودی به خاطر امنی اطلاعات میگیره.
    پ.ن:تو جاهای دیگه نشون داده که سیاسی عمل میکنه و در ازای دادن منافع از قوانین خودش مثل عدم تهدید امنیت ملی کشورها کوتاه میاد.

  7. Avatar کاوه

    متاسفانه تلگرام بیش از حد از زیر قوانین برخورد با محتوای غیرقانونی کشورای مختلف شونه خالی میکنه.
    آزادی کاربرا نباید تا حدی زیاد شه که تبدیل شه به تهدید برای کاربران دیگه.
    چند ماه پیش ترزا می نخست وزیر انگلیسم به این قضیه اشاره کرد.

  8. Avatar امیدی

    دمش گرم
    خیلی مرده

  9. Avatar امیدی

    دمش گرم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه