مردم از یک گوشی هوشمند چه می‌خواهند؟

۴ دی ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هنگام خرید یک گوشی هوشمند چه چیز را در نظر می‌گیرید؟ اندازه‌ی آن؟ سخت‌افزارش؟ دوربین؟ بررسی تازه نشان می‌دهد خریداران گوشی‌های هوشمند هنگام خرید یک آیفون یا گوشی اندرویدی به دنبال چه هستند. نتایج به دست آمده ارزش خواندن را دارد.

استارت‌آپ بریتانیایی «OnePulse»، تعداد ۱۱۰۰ مرد و زن ۱۶ تا ۶۵ ساله را در بریتانیا مورد بررسی قرار داده و به مهم‌ترین عواملی که در انتخاب خریداران گوشی‌های هوشمند موثر است، دست یافته‌اند. مهم‌ترین آن‌ها به ترتیب قیمت، برند و عمر باتری گوشی است. طراحی گوشی در رده‌ی چهارم اهمیت است. پس از آن حجم داخلی، دوربین، نقد متخصصان و در دسترس بودن لوازم جانبی گوشی است.

پیش از این، بررسی‌های دیگری انجام شده که عمر باتری و کیفیت دوربین را در اولویت این لیست قرار داده‌اند. بنایراین این پیشرفت بزرگی است که پس از گذشت مدتی، مردم گزینه‌های دیگر را هم در نظر می‌گیرند.

هم‌چنین این استارت‌آپ از پاسخ‌دهندگان سوال کرده که تا چه اندازه ویژگی‌های مشخص یک گوشی که هنگام خرید از آن صحبت می‌کنند را متوجه می‌شوند. اکثر آن‌ها می‌دانستند مشخصات حافظه (۸۷ درصد)، سایز نمایشگر (۸۱ درصد) و دوربین (۸۰ درصد) به چه معنی است. اما تنها ۶۰ درصد از مردم پیکسل‌های صفحه‌نمایش و ۵۳ درصد رم (RAM) را می‌شناسند. اما کمتر کسی می‌دانست پردازنده چیست و تنها ۳۹ درصد مردم در این زمینه دانش داشتند.

در آخر، وقتی از آن‌ها پرسیدند که چه شرکتی میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در حال حاضر بهترین است، ۳۲ درصد اپل را برگزیدند که از این تعداد، ۶۰ درصد کاربر اپل و ۷ درصد صاحب گوشی اندروید بودند. اما حدس می‌زنید چه برندی بالاترین امتیاز را گرفت؟ سامسونگ با ۳۹ درصد رای محبوب‌ترین گوشی شد. نکته‌ی جالب اینجاست که ۱۵ درصد از کسانی که معتقد بودند سامسونگ در حال حاضر بهترین گوشی‌ها را می‌سازد، آیفون داشتند در حالی که ۶۱ درصد کاربر اندروید بودند.

 منبع: BGR

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. امیر

    درود
    ای کاش تولیدات کشورمان ایران نیز در بین این غول های کره ای وآمریکایی میبود. البته پشتکار و تلاش و همت آنها را نیز می طلبد!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه