مرسدس بنز به مسابقات خودروهای برقی ملحق می‌شود

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
مرسدس بنز

مرسدس بنز می‌خواهد به مسابقات فرمول E بپیوندد. این شرکت خودروسازی آلمانی اعلام کرده که برای شرکت در فصل پنجم مسابقه اتومبیل‌رانی تمام‌برقی یک جایگاه رزرو کرده است. این خبر درست چند روز قبل از اینکه فصل سوم مسابقات فرمول E در هنگ کنگ شروع شود، به دست رسید.

فرمول E در سال ۲۰۱۴ شروع شد و طی آن خودروهای الکتریکی در خیابان‌های بزرگترین شهرهای جهان مسابقه می‌دهند. این مسابقه جدید بلافاصله توجه نام‌های بزرگی را در دنیای خودرو جلب کرد. تاکنون شرکت‌های رنو، جگوار، BMW، آئودی، سیتروئن و «فارادی فیوچر» همه در مسابقه شرکت کرده یا آن را برپا کرده‌اند. شایعه شده که شرکت‌های دیگری مثل نیسان و پورشه هم به پیوستن به این مسابقات علاقه نشان داده‌اند.

509010196

خودروهای برقی بخش مهم و بزرگی از آینده مرسدس هستند. در همین هفته گذشته، این شرکت در نمایشگاه خودروی پاریس از طرح مفهومی یک SUV برقی رونمایی کرد که معماری ماژولار دارد. فرمول E خیلی زود به پلتفرمی برای تبلیغ اهداف الکتریکی یک شرکت تبدیل می‌شود. همچنین این مسابقه فرصتی است تا آنها درباره استفاده از تکنولوژی الکتریکی در محیط و شرایط سخت درس‌هایی بگیرند.

مدیر عامل فرمول E می‌گوید این مسابقه می‌خواهد به پلتفرمی تبدیل شود که تولیدکنندگان خودرو در آن تکنولوژی‌هایشان را آزمایش می‌کنند و توسعه می‌دهند. سپس آن تکنولوژی‌های را وارد خودروهای شهری‌شان می‌کنند.

فرمول E در فصل ۵ به ۱۲ تیم شرکت‌کننده افزایش می‌یابد، اما تیم‌ها و هیئت مدیریه این ورزش باید برای این تصمیم رای بدهند.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه