گرندپری مکزیک؛ پیروزی ردبول و قهرمانی مرسدس!

۵ بهمن ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

از نیمه‌ی فصل جاری به قهرمانی مرسدس عادت کرده بودیم تا این‌که در آخرین مسابقه، تیم ردبول نتایج را به نفع خود عوض کرد. هجدهمین مرحله از مسابقات فصل ۲۰۱۷ فرمول یک در مکزیک برگزار شد. مکس فرشتپن از تیم ردبول توانست قهرمانی گرندپری مکزیک را از آن خود کند. در ادامه می‌توانید جدول رده‌بندی گرندپری مکزیک را ببینید:

پیش از برگزاری مسابقه‌ی اصلی، فتل، فرشتپن و همیلتون در مرحله‌ی تعیین‌خط، جایگاه‌های اول تا سوم را تصاحب کرده بودند و به همین ترتیب. مسابقه‌ی اصلی را استارت زدند. مکس فرشتپن با ثبت بهترین زمان، توانست قهرمان مسابقه شود و ۲۵ امتیاز کسب کند. بعد او والتری بوتاس از تیم مرسدس با کسب ۱۸ امتیاز در جایگاه دوم، کیمی رایکنن و سباستین فتل از تیم فراری با کسب ۱۸ و ۱۵ امتیاز مقام‌های دوم تا چهارم را کسب کردند. این درحالی است که همیلتون در جایگاه نهم قرار گرفت و به کسب تنها ۲ امتیاز بسنده کرد!

این مسابقه بدون برخورد و حاشیه نبود، چراکه در این رقابت، فرشتپن، فتل و همیلتون با هم برخورد داشتند. این برخورد منجر شد تا همیلتون برای تعویض تایر و فتل برای تعویض دماغه‌ی جلوی ماشین به Pit lane بروند. همین شد که نتایج این گرندپری عوض شد و درنهایت، فتل و همیلتون بیشترین ضرر را متحمل شدند. فارغ از شکست همیلتون در گرندپری مزیک،این راننده انگلیسی توانسته بود به لطف نتایج درخشان خود در طول برگزاری مسابقات امسال، عنوان قهرمانی فصل ۲۰۱۷ را از آن خود کند.

اخبار گرندپری فصل ۲۰۱۷ فرمول یک را می‌توانید در دیجیکالامگ دنبال کنید. شما طرفدار کدام‌یک از تیم‌های فرمول یک هستید؟

منبع: Formula 1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه