مروری بر شایعات پیرامون گوشی نوکیا ۹؛ مشخصات، طراحی، قیمت

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
نوکیا 9

از مدت‌ها قبل، انتشار شایعات و گزارش‌های مربوط به گوشی نوکیا ۹ آغاز شد که قرار است به‌عنوان نخستین گوشی مجهز به دوربین پنج‌گانه، روانه‌ی بازار شود. شرکت HMD اگرچه از لحاظ ساخت گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده موفقیت‌های قابل توجهی به دست آورده، اما از لحاظ گوشی‌های پرچم‌دار، هنوز نتوانسته توجه کاربران زیادی را جلب کند.

در نمایشگاه MWC 2019، نوکیا یک رویداد برگزار می‌کند و در این رویداد شاهد معرفی این گوشی جذاب خواهیم بود. خوشبختانه طی چند ماه گذشته، تصاویر و اطلاعات زیادی در مورد این گوشی منتشر شده و به همین خاطر با اطمینان زیادی می‌توانیم به این موارد بپردازیم.

طراحی

به نظر می‌رسد نوکیا ۹ مانند بسیاری از دیگر پرچم‌دار، از بدنه شیشه‌ای و فریم فلزی بهره می‌برد. مدتی قبل رندرهای رسمی این گوشی منتشر شد و به همین خاطر از وجود این مشخصه اطمینان داریم. این گوشی با داشتن نمایشگر ۱۸:۹ و ظاهر جذاب، می‌تواند جای خالی یک گوشی پرچم‌دار قابل توجه را در بین محصولات نوکیا پر کند. در ادامه می‌توانید یکی از تصاویر رندر منتشر شده از این گوشی را مشاهده کنید.

نوکیا 9

همانطور که می‌بینید، در این گوشی از ناچ، حفره نمایشگر و دیگر ویژگی‌های پر زرق‌وبرق استفاده نشده است. به همین خاطر برخلاف بسیاری از محصولات رقبا، در پنل جلویی این گوشی حاشیه‌های فوقانی و پایینی ضخیمی دیده می‌شود. در حقیقت، این یکی از معدود گوشی‌های پرچم‌دار جدید است که همچنان از طراحی نسبتاً قدیمی بهره می‌برد. همچنین با توجه به تصاویر و اطلاعات منتشر شده، این گوشی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد.

سخت‌افزار

اول از هر چیزی باید به نمایشگر نوکیا ۹ اشاره کنیم که از اندازه ۵.۹۹ اینچی بهره می‌برد. هنوز در رابطه با LCD یا AMOLED بودن آن با قاطعیت نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم ولی از آنجایی که این گوشی از مشخصه‌های رده‌بالا بهره می‌برد، می‌توانیم انتظار بهره‌گیری از نمایشگر AMOLED را داشته باشیم. همچنین در رابطه با رزولوشن هم گویا این نمایشگر واجد رزولوشن QHD+ است و از استاندارد HDR10 هم پشتیبانی می‌کند.

نوکیا 9

با وجود اینکه نسل جدید پرچم‌داران اندرویدی از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ بهره می‌برند، ولی این گوشی مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۴۵ است. البته باید خاطرنشان کنیم که هنوز چیزی به‌طور رسمی گفته نشده و شاید نوکیا در نمایشگاه MWC با ارائه نوکیا ۹ مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۵۵، کاربران را غافلگیر کند.

از لحاظ حافظه رم، می‌توانیم انتظار تعبیه ۶ گیگابایت رم را داشته باشیم که اگرچه بسیاری از پرچم‌داران به بهره‌گیری از ۸ یا حتی ۱۰ گیگابایت رم روی آورده،اما همچنان ۶ گیگابایت کافی است و به‌راحتی جوابگوی نیازهای کاربران خواهد بود. در رابطه با حافظه داخلی هم ظاهراً حداقل ۱۲۸ گیگابایت در نظر گرفته شده که احتمالاً این گوشی از کارت حافظه microSD هم پشتیبانی خواهد کرد.

دوربین

و حالا باید به مهم‌ترین قسمت ماجرا بپردازیم. در دورانی که بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند، به تعبیه دوربین‌های سه‌گانه و حتی چهارگانه روی آورده‌اند، نوکیا با بهره‌گیری از لنزهای زایس، ۵ دوربین را در پنل پشتی گوشی نوکیا ۹ تعبیه کرده است. با توجه به ویدیو تبلیغاتی افشا شده، این دوربین‌ها امکانات بسیار جذابی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

نوکیا 9

به لطف بهره‌گیری از تعداد زیادی دوربین، آن‌ها می‌توانند جزئیات بسیار زیاد و ۱۰ برابر نور بیشتری را ثبت کنند و در نهایت قابلیت‌هایی مانند HDR و فوکوس دوباره با کیفیت بهتری انجام می‌شود. احتمال اینکه HMD برای توسعه این دوربین با دیگر شریک تجاری فاکس‌کان یعنی Light همکاری داشته، کم نیست. شرکت Light ید طولایی در زمینه‌ی توسعه‌ی چنین دوربین‌هایی دارد. در هر صورت باید ببینیم آیا این دوربین پنج‌گانه می‌تواند نتایج جذابی را به ارمغان بیاورد یا اینکه صرفاً یک مشخصه پر زرق‌وبرق محسوب می‌شود.

نرم‌افزار

مانند دیگر گوشی‌های نوکیا، نوکیا ۹ هم جزئی از پروژه اندروید وان به‌حساب می‌آید و به همین خاطر از همان ابتدا از اندروید پای بهره می‌برد. از جمله مزایای این رویکرد، دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری تا دو سال و فضای نامحدود برای ذخیره‌ی عکس‌های گرفته شده در گوگل فوتوز است.

قیمت و تاریخ عرضه

نوکیا 9

شرکت HMD مدتی قبل دعوت‌نامه مربوط به مراسم MWC 2019 را منتشر کرد که طبق آن، مراسم مذکور در تاریخ ۲۷ فوریه (۵ اسفند) برگزار خواهد شد. در حال حاضر، هنوز خبر موثقی در رابطه با تاریخ عرضه این گوشی منتشر نشده ولی می‌توانیم انتظار عرضه‌ی آن را در اوایل ماه مارس داشته باشیم. احتمالاً در ابتدا این گوشی برای بازارهای اروپایی عرضه می‌شود و کمی بعد روانه‌ی بازارهای بین‌المللی خواهد شد. طبق گزارش‌های منتشر شده، این گوشی در اروپا-با توجه به کشورهای مقصد-با قیمت ۷۴۹ یا ۷۹۹ یورو عرضه می‌شود. در بازار چین هم، بر اساس شایعات این گوشی با قیمت ۸۸۰ دلاری روانه‌ی بازار خواهد شد.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar shahabmp

    “اما از لحاظ گوشی‌های پرچم‌دار، هنوز نتوانسته توجه کاربران زیادی را جلب کند.”
    چشم بسته غیب میگید…!!! وقتی هیچ گوشی پرچمداری تا حالا عرضه نکرده دقیقا چجوری میخواسته از لحاظ گوشی های پرچمدار توجه کاربران زیادی رو جلب کنه دقیقا؟!!! 😀 😀 😀

  2. Avatar میثم

    کاش اون بالا سمت راست لوگو نوکیا رو نمیذاشت.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه