مریخی، جیمز باند و ۲۴؛ یک هفته با سینما

۱۰ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

هفته‌ی گذشته هم دنیای سینما و تلویزیون پر بود از اخبار و حواشی مختلف. یکی از مهم‌ترین اخبار هفته‌ی گذشته به علنی شدن جنگ شرکت‌های سرویس‌دهنده در حوزه‌ی تلویزیون‌های خصوصی مربوط می‌شد. هفته‌ی گذشته و در اقدامی عجیب آمازون اعلام کرد که دیگر دستگاه‌های Apple TV و Chromecast را در سایت‌اش به‌فروش نمی‌رساند. این دو دستگاه که به ترتیب توسط اپل و گوگل طراحی و تولید شده‌اند، رقیب مستقیم محصولات Fire TV آمازون به‌شمار می‌روند. هر سه دستگاه هم به‌شکل خاص برای نمایش فیلم و سریال از سرویس‌های آن‌لاین مثل Netflix و Hulu طراحی شده‌اند. اقدام عجیب آمازون که عملا رقیبان‌اش را از عرصه‌ی پلت‌فرم فروش‌اش حذف کرده، اعتراضات زیادی را در پی داشته است. می‌خواهید درباره‌ی این خبر بیش‌تر بدانید؟ ادامه خبر…

در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین اخبار سینما و تلویزیون طی هفته‌ی گذشته می‌پردازیم:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Furious-7-the-Fast-and-the-Furious-013

سریع و خشن به اصل‌اش برمی‌گردد

هفته‌ی پیش «وین دیزل»، بازیگر، نویسنده و کارگردان هالیوودی، یک بار دیگر با مجموعه‌ی «سریع و خشن» خبرساز شد. دیزل که نقش پررنگی در فیلم‌های سریع و خشن دارد، خبر داده که برای ساخت قسمت هشت‌ام این مجموعه یک بار دیگر سراغ «راب کوهن» (Rob Cohen)، کارگردان قسمت اول خواهد رفت.

این خبر در حالی تایید می‌شود که دیزل مدتی پیش از طریق شبکه‌های اجتماعی ساخت یک سه‌گانه‌ی جدید بر مبنای مجموعه‌ی سریع و خشن را به‌طور ضمنی تایید کرده بود. سه‌گانه‌ای که به گفته‌ی او فصل آخر از این مجوعه فیلم‌ها خواهد بود.

البته تجربه نشان داده از حرف تا عمل دیزل، حداقل در مورد مجموعه فیلم‌های سریع و خشن، زمین تا آسمان فرق دارد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

24-kiefer-sutherland

خداحافظی ابدی جک باور با ۲۴

«کیفر ساترلند» که اخیرا با صداپیشگی در نقش «بیگ باس» در قسمت پنج‌ام از مجموعه بازی‌های «متال‌گیر سالید» حسابی ترکانده، در تماس با رسانه‌ها خبر داده که به هیچ وجه قصد ندارد یک بار دیگر در سریال تلویزیونی ۲۴ ایفای نقش کند. این خبر درحالی منتشر می‌شود که پیش از آن تهیه‌کننده‌های سریال از ساخت یک نسخه‌ی بازسازی شده از مجموعه خبر داده بودند.

البته خود تهیه‌کننده‌های سریال هم گفته بودند که ابدا قصد ندارند شخصیت‌های سری قبلی را به نسخه‌ی دوباره‌سازی شده برگرداند. اما ساترلند دست پیش گرفته و گفته که حتی حاضر نیست در این سری جدید به‌طور مقطعی هم حاضر شود و ۲۴ و تمام داستان‌ها و حاشیه‌های‌اش را به‌طور کامل کنار گذاشته است.

ساترلند گفته با این‌که این افتخار را داشته تا در نقش «جک باور» در پیش درآمد ۲۴ هم بازی کند، اما حالا می‌خواهد دنبال پروژه‌های متفاوت و جدیدتر برود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Untitled-1

اسکات از ردپای علم در مریخی می‌گوید

کم‌تر از یک هفته از اکران عمومی فیلم سینمایی «مریخی»،جدیدترین ساخته‌ی «ریدلی اسکات» (Ridley Scott) می‌گذرد. بر اساس آن‌چه تا کنون درباره‌ی مریخی منتشر شده، اگر قصد دارید به‌زودی این فیلم را ببینید،‌ باید حسابی خودتان را آماده کنید. این فیلم علاوه بر داستان جذاب‌اش، جنبه‌های علمی و نظری فراوانی را هم در خودش گنجانده است.

در این بین مجله‌ی ساینس برای این‌که بفهمد چگونه خالقان مریخی، بین علم و جادوی سینما تعادل ایجاد کرده‌اند، با ریدلی اسکات و «اندی ویر»، نویسنده‌ی رمانی که فیلم بر اساس آن ساخته شده به‌همراه «جیم گرین»، یکی از مدیران ناسا که به عنوان مشاور در ساخت این فیلم حضور داشته، مصاحبه کرده‌ است. می‌خواهید این مصاحبه‌ی جذاب و خواندنی را مطالعه کنید؟ ادامه‌ی خبر…

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

transformers

تبدیل‌شوندگان ادامه می‌دهند

با توجه به این‌که اکران فیلم سینمایی «تبدیل‌شوندگان: عصر انقراض» (Transformers: Age of Extinction) چندان مورد استقبال سینما دوستان قرار نگرفت، خیلی‌ها احتمال ساخت دنباله‌ی این مجموعه را کاملا بعید می‌دانستند؛ اما با این وجود به‌نظر می‌رسد شرکت Hasbro، صاحب‌ امتیاز مجموعه‌ی تبدیل‌شوندگان همچنان قصد دارد به ساختن فیلم‌های دیگری از این مجموعه ادامه دهد.

با این اوصاف به‌نظر می‌رسد که باید منتظر اکران حداقل چهار قسمت دیگر از این مجموعه ظرف ده سال آینده باشیم. می‌خواهید دلایل ادامه‌ی کار این مجموعه فیلم‌ها را از زبان مدیران Hasbro بشنوید؟ ادامه‌ی خبر…

‌‌‌‌‌‌‌‌

jobs1

باز هم جابز، باز هم مخالفت

هفته‌ی پیش در مورد کش‌مکش‌های مدیرعامل اپل و نویسنده‌ی سناریوی جدیدترین فیلم‌ سینمایی که بر مبنای زندگی «استیو جابز» ساخته شده است، به‌طور کامل گفتیم. اما هنوز سرو صداها فروکش نکرده بود که «لورن پاول جابز»، همسر استیو در اظهارنظری عجیب خواست این فیلم سینمایی که به کارگردانی «دنی بویل» ساخته شده، اجازه‌ی اکران پیدا نکند.

براساس خبری که در وال‌استریت ژورنال منتشر شده، لورن سعی دارد با تغییر نظر مدیران شرکت‌های سونی و یونیورسال، مانع از اکران این زندگی‌نامه‌ی تصویری شود.

البته تجربه نشان داده هرچه اخبار و حواشی پیرامون یک فیلم‌ سینمایی بیش‌تر شود، عطش سینما دوستان هم برای دیدن و تجربه‌ی آن بیش‌تر می‌شود. نمونه‌ی بارز این ادعا هم فیلم سینمایی «مصاحبه» (Interview) است که در نهایت توانست پس از کش و قوص‌های فراوان فروش خوبی را تجربه کند. می‌خواهید در مورد تصمیم همسر جابز بیش‌تر بدانید؟ ادامه‌ی خبر…

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Cool-Car-Of-Daniel-Craig-In-Spectre-Wallpapers

آقای باند؛ منتظرت هستیم

هفته‌ی پیش آخرین تریلر پیش از اکران جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های سینمایی ۰۰۷ هم منتشر شد. جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های ۰۰۷ که «اسپکتر» (Spectre) نام دارد، در روز پانزده‌ام آبان ماه امسال اکران خواهد شد.

اسپکتر توسط کارگردان فیلم قبلی مجموعه، یعنی «اسکا‌ی‌فال» ساخته شده است. نکته‌ی جالب این‌جاست که «سم مندس»، کارگردان فیلم و «دنیل کریگ»، هنرپیشه‌ی نقش «جیمز باند» هر دو ادعا کرده‌اند که احتمالا اسپکتر آخرین حضورشان در مجموعه فیلم‌های مامور ۰۰۷ خواهد بود.

جالب‌تر از همه این‌که نقش ضدقهرمان فیلم جدید را «کریستوف والتز» بازی می‌کند که تا کنون موفق به کسب دو جایزه‌ی اسکار شده است. در ادامه می‌توانید آخرین تریلر فیلم سینمایی اسپکتر را مشاهده کنید:

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Shervin

    R.I.P 24

  2. رضا

    عمییووو!
    بهترینییی…
    مثل همیشه و تمام

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه