مشخصات احتمالی تبلت انویدیا شیلد X1 منتشر شد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بنچمارک تبلت انویدیا شیلد X1 که در وب‌سایت GFXBench منتشر شده، مشخصات احتمالی این دستگاه را نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد قرار است قدرت پردازنده‌ی گرافیکی این دستگاه دو برابر تگرا K1 باشد.

شرکت انویدیا بعد از اینکه برای تراشه‌های موبایل‌اش مشتری پیدا نکرد، مدتی پیش شروع به طراحی و ساخت دستگاه‌های خودش کرد. با این حساب، تبلت شیلد این شرکت در واقع به نوعی عملکرد تراشه‌ی «تگرا K1» را به نمایش می‌گذارد.

این شرکت در اوایل سال میلادی جاری، تراشه‌ی جدیدتری با نام تجاری تگرا X1 و تبلت جدیدی مجهز به همین تراشه معرفی کرد که قرار بود در اسفند ماه سال گذشته عرضه شود. طبیعتا این اتفاق نیفتاد. هرچند، این‌طور که به نظر می‌رسد این تبلت به زودی رسما عرضه خواهد شد، چرا که نمونه‌ی اولیه‌ی این دستگاه در بنچمارک GFXBench تست و بیشتر مشخصات آن معلوم شده است.

این تبلت، انویدیا شیلد X1 نام خواهد داشت که مشخص است بر مبنای تراشه‌ی به کار رفته انتخاب شده. در این بنچمارک تگرا X1 به عنوان تراشه‌ی این دستگاه دیده می‌شود. بنا به دلیلی، این بنچمارک فقط چهار هسته‌ی کورتکس A57 را شمرده، در حالی که این تراشه هشت هسته‌ای است و چهار هسته‌ی کورتکس A53 هم دارد.

 به نظر می‌رسد قرار است قدرت پردازنده‌ی گرافیکی این دستگاه دو برابر تگرا K1 باشد. صفحه نمایش تبلت شیلد X1 مثل نمونه‌ی قبلی ۸ اینچ با وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل خواهد بود. در این دستگاه از رم سه گیگابایتی و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های شیلد X1 می‌توان به بلوتوث، Wi-Fi، سیستم موقعیت‌یابی GPS و اندروید ۶.۰ مارشمالو اشاره کرد.

shield-x1

منبع: GFXBench

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar معين احمدی

    Tegra K1 بر پایه معماری کپلر ساخته شده بود و از ۱۹۲ هسته پردازشی کودا بهر ه می برد.
    Tegra X1 مبتنی بر معماری مکسول با ۲۵۶ هسته کودا(سایه زن های گرافیکی) می باشد.

    در قدرت و بهبود معماری مکسول به کپلر همین رو بگم که کارت میان رده GTX970 از نسل مکسول با ۱۶۶۴ هسته کودا و مصرف ۱۶۰ وات در مقابل کارت GTX780TI که پرچمدار نسل کپلر با ۲۸۸۰ هسته کودا و مصرف ۲۵۰ وات بود قد علم کرد!

    حالا خودتون در نظر بگیرید قدرت پردازشی تگرا X1 به چه صورت خواهد بود!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه