مشخصات دقیق سخت‌افزار Nintendo Switch به بیرون درز کردند

۳ دی ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

برخلاف سونی و مایکروسافت که تمام و کمال، درباره‌ی اطلاعات سخت‌افزاری کنسول‌های پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان با جزییات صحبت کرده‌اند، نینتندو حاضر نشده تا درباره‌ی کنسول جدیش صحبت کند. به همین دلیل هم هیچ اطلاعاتی از سخت‌افزار Nintendo Switch نداریم.

نمی‌دانیم که کنسول جدید نینتندو از چه پردازنده‌ی اصلی یا پردازنده‌ی گرافیکی استفاده می‌کند یا اینکه چقدر حافظه‌ی اصلی (RAM) دارد. با این حال، شایعه‌ی جدیدی، از سخت‌افزار کنسول Nintendo Switch صحبت کرده است. فردی تمام اطلاعات کنسول Nintendo Switch را در وب‌سایت Reddit پست کرده است. این اطلاعات آن‌قدر کامل و طولانی است که خواندن آن‌ها زمان زیادی می‌برد. به نظر می‌رسد اطلاعات منتشر شده، برای استفاده‌ی شرکت‌های بازی‌سازی باشد.

با توجه به اینکه بازی‌ساز نیستیم، به آن همه پرونده کاری نداریم و فقط به جزییات سخت‌افزاری این کنسول نگاه می‌کنیم. می‌توانید از جدول زیر، مشخصات کنسول جدید نینتندو را ببینید. همانطور که از جدول زیر پیداست، نینتندو در کنسول Switch از یک پردازنده‌ی اصلی چهار هسته‌ی ARM Cortex A57 استفاده کرده است؛ پردازنده‌ای که احتمالا می‌دانید یک پردازنده‌ی موبایل است. فرکانس این پردازنده در بیشترین حالت، می‌تواند به ۲ گیگاهرتز برسد.

Nintendo-Switch-1

در کنار پردازنده‌ی اصلی، نینتندو از یک چیپ‌ست گرافیکی انویدیا که بر پایه‌ی معماری Maxwell ساخته شده، در سوییچ استفاده کرده است. این پردازنده‌ی گرافیکی فرکانسی برابر با ۱ گیگاهرتز و ۲۵۶ هسته‌ی پردازشی CUDA دارد. حافظه‌ی اصلی یا همان رم کنسول Switch طبق اطلاعات منتشر شده، چهار گیگابایت است.

نینتندو حرفی از پخش تصاویر با کیفیت ۴K نزده است، اما می‌توانیم ببینیم که کنسول Switch ظاهرا می‌تواند در دو وضوح تصویر Full HD و هم‌چنین ۴K خروجی تصویر داشته باشد. در حالت Full HD سرعت تصویر می‌تواند تا ۶۰ فریم در ثانیه هم بالا رود، اما در حالت ۴K میزان فریم از ۳۰ تجاوز نمی‌کند.

کنسول بازی Nintendo Switch قرار است در روز سوم مارس وارد بازار شود.

Nintendo Switch Leak

‌‌‌‌‌‌

منبع: VG247

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. ابراهیم نیازمند

    خیلی دوست دارم یک کنسول دستی داشه باشم اما هر چی به وضعیت اشفته بازار نگاه می کنم کنسول درست و حسابی پیدا نمیکنم.
    ویتا که رسما ساپورت نمیشه ازش.
    ۳ds هم که با اومدن سوییچ فراموش میشه.
    این سوییچ هم معلوم نیست چی از اب در میاد.
    امیدوارم سونی یا والو یک کنسول دستی باحال بزنن.

  2. sad

    نینتندو خدای نا امید کردن مشتری هاست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه