مشخصات مدل لپ‌تاپ GTX 1080 به بیرون درز کردند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

انتظار داریم تا پایان ماه جاری میلادی، انویدیا از مدل لپ‌تاپ کارت گرافیک GTX 1080 رونمایی کند. طبق اطلاعات جدیدی که به بیرون درز کرده‌اند، مشخصات کارت گرافیکی GTX 1080M را کم و بیش به دست آورده‌ایم. همان طور که انتظار داشته‌ایم، انویدیا برای اینکه بتواند این کارت گرافیک قوی را در لپ‌تاپ جای دهد، مشخصات آن را حسابی پایین آورده است.

انتظار داریم بزودی کارت GTX 1080M معرفی شود.

طبق گزارشی که وب‌سایت CnBeta منتشر کرده است، کارت گرافیکی ۱۰۸۰M قرار است مثل مدل دسکتاپ‌اش، هشت گیگابایت حافظه داشته باشد. با این حال، این حافظه GDDR5X نیست و سرعت کمتری دارد. تعداد هسته‌های CUDA مدل لپ‌تاپ کارت گرافیک ۱۰۸۰M برابر با ۲۰۴۸ عدد است؛ در حالی که تعداد هسته‌های نسخه‌ی دسکتاپ ۲۵۶۰ عدد است.

فرکانس مدل دسکتاپ کارت گرافیک GTX 1080 برابر با ۱۶۰۷ مگاهرتز است، در حالی که انویدیا فرکانس مدل لپ‌تاپ را روی ۱۴۴۲ مگاهرتز تنظیم کرده است.

پهنای باند حافظه‌ی GTX 1080M هم برابر با ۲۵۶ گیگابیت در ثانیه است که باز هم در مقایسه، با پهنای باند مدل دسکتاپ، کاهش زیادی داشته است.

به احتمال زیاد، تا پایان ماه جاری میلادی، سری کارت‌های ۱۰۰۰ انویدیا برای لپ‌تاپ معرفی خواهند شد. انتظار داریم عرضه‌ی آن‌ها هم تا ماه آینده‌ی میلادی صورت بگیرد.

منبع: WCCFtech

E3_News
کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه