درباره نسل بعدی اپل واچ چه می‌دانیم؟

۲۷ مرداد ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
اپل واچ

با توجه به سنت هر ساله اپل، تقریبا یک ماه با معرفی اپل واچ فاصله داریم. در طول چند سال گذشته این محصول راهی طولانی را طی کرد تا بتواند قابلیت‌های پایش سلامت را به بهترین نحو در اختیار کاربران قرار دهد.

آخرین مدل که همان اپل واچ سری ۴ است، به سنسور ضربان قلب مجهز شد که تست الکتروکاردیوگرام را انجام می‌دهد. این تست در تشخیص ضربان نامنظم قلب به کاربر کمک خواهد کرد. اما سیستم عامل جدیدی که در پاییز پیش رو برای همه مدل‌های اپل واچ عرضه خواهد شد، بهبودهای بسیاری در زمینه پایش سلامتی به ساعت‌های هوشمند اپل اضافه خواهد کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به رهگیری معیارهای سلامت بانوان اشاره کرد. اگر شایعات اخیر صحت داشته باشند، نسل بعدی اپل واچ تحولی در تلاش‌های اپل در حوزه سلامتی ایجاد خواهد کرد.

پایش وضعیت خواب

اپل واچ

یکی از معیار‌های کلیدی در سلامت هر فرد، وضعیت خواب اوست که نسل‌های فعلی اپل واچ به‌طور مستقل قابلیت پایش آن را ندارند، اما به نظر می‌رسد در نسل بعدی، اپل این ویژگی را به ساعت هوشمند خود اضافه خواهد کرد. طبق گزارش بلومبرگ، کوپرتینویی‌ها در حال آزمایش قابلیت‌های رهگیری خواب برای نسخه‌های بعدی ساعت خود بوده‌اند.

ویژگی پایش وضعیت خواب مدت‌هاست توسط رقبای اپل واچ مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال می‌توان به دستگاه‌های فیت‌بیت اشاره کرد که معیارهایی همچون مدت زمان خواب در وضعیت‌های خواب سبک، خواب عمیق و خواب REM (حالتی که در آن حرکت چشم‌ها و ضربان قلب سریع خواهد شد) را بررسی می‌کنند.

با این حال، اگر اپل در حال توسعه فناوری پایش وضعیت خواب باشد، ممکن است این ویژگی در مدل‌هایی که امسال معرفی می‌شوند مورد استفاده قرار نگیرد. بلومبرگ معتقد است، احتمالا ویژگی رهگیری وضعیت خواب کاربر، اولین بار در مدل‌های سال ۲۰۲۰ اپل واچ به‌کار گرفته خواهد شد.

قاب سرامیکی جدید

اپل واچ

از سال ۲۰۱۸ که اپل تصمیم گرفت خط تولید مدل‌های لوکس ساعتش یا همان اپل واچ Edition را تعطیل کند، دیگر اثری از نسخه سرامیکی اپل واچ نبود. اما ظاهرا کاربران بار دیگر این فرصت را خواهند داشت که به نسخه سرامیکی اپل واچ دسترسی داشته باشند.

مینگ چی کو، از تحلیل‌گران The TF International Securities که به دلیل پیش‌بینی‌های دقیق درباره محصولات اپل مشهور است؛‌ در ماه فوریه اعلام کرد که انتظار دارد در نسل جدید اپل واچ، یک مدل با قاب سرامیکی نیز طراحی شود. در حال حاضر، اپل از سرامیک در قاب پشتی اپل واچ سری ۴ استفاده کرده است، اما اگر پیش‌بینی مینگ چی‌کو درست باشد، این ماده سهم بیشتری از اپل واچ بعدی خواهد داشت.

پردازنده جدید

اپل واچ

اپل معمولا در هر نسل، سخت افزار اپل واچ را هم به‌روز رسانی می‌کند؛ در نتیجه احتمالا در نسل بعدی نیز شاهد حضور سخت افزار جدیدی خواهیم بود. این شرکت سال گذشته از پردازنده اپل S4 برای اپل واچ سری ۴ استفاده کرد که گفته می‌شود سرعت عملکرد این سری را نسبت به نسل قبل تا دو برابر افزایش داده است.

نرم افزار جدید

اپل واچ

در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل که در ماه ژوئیه برگزار شد، این کمپانی از نسخه جدید سیستم عامل ساعت هوشمند خود برای اپل واچ رونمایی کرد که WatchOS 6 نام دارد. گفته می‌شود این نسخه به ویژگی‌های جدیدی مجهز شده است که از میان آن‌ها می‌توان به فروشگاه نرم افزاری مستقل و معیارهای سلامتی جدیدی همچون سلامت شنوایی اشاره کرد.

این نرم افزار جدید در اختیار تمامی مدل‌ها، از اپل واچ سری ۱ تا سری ۴ قرار خواهد گرفت. اگر اپل نسل جدید ساعتش را در پاییز رونمایی کند، اپل واچ سری ۵ به صورت پیش‌فرض از WatchOS 6 به عنوان سیستم عامل استفاده خواهد کرد.

زمان عرضه

اپل واچ

از سال ۲۰۱۵ که برای اولین برند اپل واچ وارد خانواده محصولات اپل شد، هر ساله نسل جدیدی از این ساعت هوشمند رونمایی می‌شود. در نتیجه، دور از انتظار نیست که امسال هم با نسل جدید این ساعت روبرو شویم. معمولا اپل واچ جدید به همراه نسل جدید آیفون‌ها در رویدادی اختصاصی در ماه سپتامبر رونمایی می‌شوند.

منبع: Business Insider

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه