مشخصات فنی گوشی‌های وان پلاس ۸، وان پلاس ۸ لایت و وان پلاس ۸ پرو منتشر شد

۳۰ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
وان پلاس 8 پرو

طی جدیدترین اخباری که در مورد گوشی مورد انتظار وان پلاس ۸ پرو منتشر شده، تمام مشخصات فنی این گوشی به همراه مدل استاندارد و لایت این سری مشخص شد و می‌توان گفت تقریبا هیچ چیز ناشناخته یا مبهمی در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری گوشی‌های این سری باقی نمانده است.

انتشار شایعات در رابطه با گوشی وان پلاس ۸ پرو حتی قبل از عرضه رسمی وان پلاس ۷T نیز شروع شد و تا اکنون نیز ادامه داشته تا اینکه بالاخره همه اطلاعات مربوط به این گوشی مشخص شد و حالا تقریبا می‌دانیم برنامه وان پلاس برای این گوشی چه خواهد بود. تا جایی که می‌دانستیم، وان پلاس ۸ پرو قرار بود مانند گلکسی نوت ۱۰،‌ نمایشگری با یک حفره برای تعبیه دوربین سلفی داشته باشد. همچنین تصاویری نیز از پنل پشتی این گوشی به بیرون درز کرده بود که البته برخی از آن‌ها صرفا تصاویر مفهومی بوده و صحت نداشتند.

اما اکنون، نه تنها اطلاعات دقیق و جامعی از گوشی وان پلاس ۸ پرو در اختیار داریم،‌ بلکه در رابطه با گوشی‌های وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ لایت نیز می‌دانیم. با این اوصاف باز هم باید این را در نظر بگیریم که اطلاعات مشخص شده هر چند منبعی مورد اعتماد دارند، باز هم باید آن‌ها را در حد یک شایعه در نظر گرفت؛ البته شایعه‌ای که احتمال به وقوع پیوستن آن بسیار بالاست! چون تمام آنچه که در این گزارش منتشر شده، متناسب با آن چیزی است که اخیرا نیز در رابطه با گوشی‌های جدید وان پلاس منتشر شده بود و لذا احتمال صحت آن بالاست.

این اطلاعات از پستی در شبکه اجتماعی چینی ویبو به بیرون درز کرده که مشخصات سه گوشی وان پلاس ۸ پرو، وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ لایت در آن ذکر شده. البته محتویات این تصویر کاملا به زبان چینی است، اما اگر با مسائل فنی گوشی‌ها آشنا باشید، مسلما متوجه برخی از مشخصات این گوشی‌ها خواهید شد.

وان پلاس 8 پرو
وان پلاس 8
وان پلاس 8 لایت

مشخصات اصلی وان پلاس ۸، وان پلاس ۸ لایت و وان پلاس ۸ پرو

با وان پلاس ۸ لایت شروع می‌کنیم! محصولی ۶.۴ اینچی که قرار است پرچم‌دار مقرون به صرفه شرکت وان پلاس باشد. طبق آنچه که می‌دانیم،‌ این گوشی از یک پردازنده Dimensity 1000 ساخت شرکت مدیاتک بهره می‌برد. وان پلاس ۸ لایت را در صورت صحت این شایعه باید اولین گوشی شرکت وان پلاس دانست که از پردازنده مدیاتک بهره می‌برد. اما خب جای نگرانی هم وجود ندارد!

پردازنده‌های جدید شرکت مدیاتک، پردازنده‌های بسیار قدرتمندی هستند و دقیقا از همان هسته‌هایی استفاده می‌کنند که در پردازنده فوق‌العاده قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ مورد استفاده قرار گرفته،‌ البته با کمی فرکانس پایین‌تر! از دیگر مزیت‌های این چیپ، مجهز شدن به مودم ۵G داخلی است!‌ این یعنی ارزان قیمت‌ترین مدل وان پلاس نیز می‌تواند برای کاربران،‌ بالاترین سرعت فعلی اینترنت را به ارمغان بیاورد.

اما قدرت و کیفیت را باید در مدل‌های پرو و استاندارد جست‌و‌جو کرد! در بخش نمایشگر، وان پلاس ۸ از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی با نرخ تازه سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد (نرخ تازه‌ سازی تصویر در مدل پرو نیز ۱۲۰ هرتز است) و تنها تفاوت آن با مدل پرو، در اندازه و وضوح تصویر خلاصه می‌شود. جایی که وان پلاس ۸ پرو به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی با وضوح ۱۴۴۰ × ۳۱۴۰ و وان پلاس ۸ نیز به یک نمایشگر با وضوح ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ مجهز شده‌اند.

وان پلاس ۸ پرو برای تغذیه چنین نمایشگر قدرتمندی، از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده خواهد کرد اما در مدل‌های استاندارد و لایت، وان پلاس به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بسنده کرده که شاید برای برخی‌ها، این مقدار باتری آن هم با توجه به پشتیبانی مدل استاندارد از اینترنت ۵G، مناسب نباشد! وان پلاس برای شارژ باتری حجیم بکار رفته در مدل پرو، یک شارژر سریع ۵۰ واتی نیز در نظر گرفته که وجود یا عدم وجود آن درون جعبه مشخص نیست!

مشخصات دوربین این گوشی هم همان چیزی است که پیشتر منتشر شده بود و طبق شنیده‌ها، از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سری قبل برخوردار خواهد بود. اما یکی از نکات جالبی که در مورد وان پلاس ۸ پرو وجود دارد، دریافت گواهی IP68 است! این یعنی این محصول تا حدود زیادی ضد آب و گرد و غبار است. مشخصه‌ای که دیگر پرچم‌داران این شرکت در مقایسه با پرچم‌دارهای شرکت‌های دیگر از آن بهره‌مند نبودند.

با توجه به پیشینه‌ای که از وان پلاس سراغ داریم، این شرکت به هیچ عنوان در استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمند در گوشی‌های پرچم‌دار خود خساست به خرج نمی‌دهد و تا جایی که ممکن باشد، از بهترین و بیشترین مقادیر موجود بهره می‌برد. بنابراین، وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو در ضعیف‌ترین مدل خود، از ۸ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 بهره می‌برند و مدل‌های بالاتر به ۱۲ گیگابایت رم مجهز می‌شوند.

رم‌های LPDDR5 سرعت بسیار بیشتری به نسبت قبل دارند و جابجایی بین برنامه‌ها را روان‌تر و سریع‌تر از قبل انجام می‌دهند. ترکیب این رم با حافظه پر سرعت UFS3.0 و پردازنده‌های قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ و Dimensity 1000، مجموعه‌ای از بهترین و سریع‌ترین مشخصه سخت‌افزاری را به ارمغان خواهد آورد که در انجام هیچ گونه فعالیتی، کاربران را ناامید نخواهد کرد.

وان پلاس ۸ پرو وان پلاس ۸ وان پلاس ۸ لایت مدل
حدودا ۷۱۵ دلار حدودا ۵۳۰ دلار حدودا ۴۳۰ دلار ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه
حدودا ۷۸۵ دلار حدودا ۵۷۰ دلار حدودا ۴۷۰ دلار ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه
حدودا ۸۶۰ دلار حدودا ۶۱۵ دلار ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه

با توجه به قیمتی که برای این محصولات در نظر گرفته شده، به طور کلی می‌توان وجود پرچم‌داران وان پلاس را در سال ۲۰۲۰ نقطه عطفی برای کاربرانی دانست که توانایی پرداخت مبالغ بیش از ۱۰۰۰ دلار برای خرید گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ یا اپل را ندارند. خصوصا وان پلاس ۸ لایت با بهره‌مندی از قدرتمندترین پردازنده مدیاتک، پشتیبانی از اینترنت ۵G، نمایشگر ۹۰ هرتزی و البته قیمت استثنائی!

وان پلاس معمولا گوشی‌های خود را در ماه می رونمایی می‌کند. اما شایعاتی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه حداقل مدل لایت در ماه مارس سال آینده معرفی می‌شود. به هر حال سال ۲۰۲۰ در حال آغاز شدن است و شکی وجود ندارد که حداکثر در سه ماه دوم این سال،‌ شاهد معرفی جدیدترین و هیجان‌انگیزترین محصولات وان پلاس خواهیم بود.

منبع: phonearena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه