وان‌پلاس تایید کرد: کابل و آداپتور USB Type-C رسمی‌اش مشکل دارند

۸ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
وان‌پلاس

وان‌پلاس بیانیه‌ای صادر کرده که در آن رسما اذعان داشته که کابل‌ها و آداپتورهای USB Type-C رسمی‌اش می‌توانند به دستگاه‌های دیگر شرکت‌ها آسیب بزنند.

در این کابل‌ها و آداپتورها به جای اینکه از مقاومت ۵۶ کیلواهمی استفاده شود، از مقاومت ۱۰ کیلواهمی استفاده شده است.

چند هفته پیش یکی از مهندسان گوگل کابل و آداپتور USB Type-C وان‌پلاس را بررسی کرده و پی برده بود که در هیچ‌یک از آنها از مقاومت‌های استاندارد استفاده نمی‌شود. این باعث می‌شود که این کابل‌ها در شرایط خاصی به دیگر دستگاه‌ها آسیب بزنند.

در این کابل‌ها و آداپتورها به جای اینکه از مقاومت ۵۶ کیلواهمی استفاده شود، از مقاومت ۱۰ کیلواهمی استفاده شده است. این مشکل مهندسی فقط بر دستگاه‌هایی تاثیر می‌گذارد که از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. مقاومت‌ غیراستاندارد نمی‌تواند از جذب نیروی بیش از اندازه جلوگیری کند به دنبال آن، احتمال آسیب دیدن دستگاهی که بیش از حد نیروی برق دریافت می‌کند وجود دارد. وان‌پلاس همچنین گفت که برای حل مشکل این کابل‌ها تلاش خواهد کرد.

همان‌طور که مهندس گوگل گفته‌ بود، مسوولان این شرکت هم می‌گویند کابل‌ها و آداپتورهای USB Type-C تا زمانی که با گوشی وان‌پلاس ۲ استفاده شوند، هیچ مشکلی ایجاد نخواهند کرد. اما آن کسانی که برای گوشی‌های دیگری، به‌طور جداگانه این کابل یا آداپتور را خریده‌اند، می‌توانند با طی مراحلی پول‌شان را پس بگیرند.

منبع: OnePlus

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    چه کابل زیبایی . حیف که نمیشه رو بقیه استفاده کرد .

  2. Avatar محمد

    چه خوشگله کابلش

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه