معرفی بازی موبایل: پک‌من ۲۵۶

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

درآمد بالای باز‌ی‌های موبایل، شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی را بر آن داشته تا برای بازی‌کننده‌های موبایلی هم بازی بسازند. با این حال، در صنعت اشباع شده‌ی بازی‌های موبایل، ساخت یک بازی درست و حسابی و دوام آوردن کار ساده‌ای نیست. شرکت‌هایی مثل اسکوئرانیکس استودیوهای بزرگی مختص ساخت بازی‌های موبایل به راه انداخته‌اند؛ اما همه‌ی شرکت‌ها استودیوی مخصوص ساخت بازی موبایل ندارد.

در این میان شرکت «باندای نامکو» برای ساخت جدیدترین بازی موبایل‌اش، سراغ استودیویی رفته که خودش را در ساخت بازی‌های موبایل ثابت کرده است. بازی «پک‌من ۲۵۶» را سازندگان بازی معروف Crossy Roads ساخته‌اند. از همان ابتدا هم که بازی را اجرا کنید این موضوع را متوجه می‌شوید. از منوی اصلی بازی گرفته تا طراحی لوگوی‌اش، رنگ و بوی Crossy Roads را دارند.

Pacs-1

بازی به خوبی Crossy Roads یا حتی بهتر از آن است. در پک‌من ۲۵۶ باید مدام به سمت بالا حرکت کنید، اما دقیقا با قوانین پک‌من کلاسیک. درست مثل همان بازی آرکید قدیمی، باید در یک هزارتو حرکت کنید و نقطه‌های سفید رنگ را بخورید. مکانیک‌ها و سیستم‌های اصلی بازی هیچ تفاوتی با پک‌من کلاسیک ندارند؛ به جز اینکه بازی مرحله‌ای نیست و  در آن پیش می‌روید و امتیاز می‌گیرید.

بازی «پک‌من ۲۵۶» را سازندگان بازی معروف Crossy Roads ساخته‌اند.

برای اینکه بازی یکنواخت نشود، به ساختار اصلی پک‌من قدرت‌ها و آیتم‌هایی هم اضافه شده است. این آیتم‌ها را هم با خوردن هر چه بیشتر نقطه‌‌های سفید آزاد می‌کنید. آیتم‌ها شامل اسلحه‌هایی مثل لیزر یا قدرت‌هایی مثل بمب می‌شوند. بازی حتی آیتمی دارد که در آن پک‌من به یک غول عظیم تبدیل می‌شود و همه چیز را می‌خورد.

همان‌طور در بالا گفتیم در طول بازی آیتم‌های مختلفی آزاد می‌کنید. می‌توانید سه آیتم را از بین آیتم‌های زیادی که آزاد کرده‌اید انتخاب کنید تا در طول بازی برای‌تان ظاهر شوند.

Pacs-3

همه‌چیز پک‌من: ۲۵۶ روی حساب و کتاب است. رنگ دشمن‌ها یا همان روح‌های بازی، هر کدام نشان از نحوه‌ی حمله‌شان می‌دهند. برای مثال روح‌های صورتی منتظر می‌نشینند تا از کنارشان رد شوید، سپس به دنبال‌تان می‌آیند؛ یا اینکه روح‌های نارنجی هر جا که شما را ببینند، راه اصلی‌شان را رها می‌کنند و با سرعت زیادی به سمت‌تان حمله‌ور می‌شوند.

همه‌چیز پک‌من: ۲۵۶ روی حساب و کتاب است. رنگ دشمن‌ها یا همان روح‌های بازی، هر کدام نشان از نحوه‌ی حمله‌شان می‌دهند.

نکته‌ی جالب درباره‌ی پک‌من: ۲۵۶، گیر یا Glitchای است که همیشه از پایین صفحه به دنبال‌تان می‌آید. بازی با الهام از Glitchای ساخته شده که در نسخه‌ی اصلی پک‌من و در مرحله‌ی ۲۵۶ به‌وجود می‌آمد. این Glitch که از پایین دنبال‌تان است، به تدریج سرعت خود را زیاد می‌کند و نمی‌گذارد تا زیاد در هزارتو گشت و گذار کنید. برای همین هم باید بیشتر اوقات حواس‌تان هم به روح‌ها و آیتم‌ها باشد و هم Glitchای که دنبال‌تان است.

Pacs-2

پک‌من: ۲۵۶ از نظر بصری و صوتی هم زیباست. تمام جلوههای صدای بازی قدیمی پک‌من در بازی وجود دارند و هیچ چیز تغییر نکرده است. یعنی اگر با بازی خاطره داشته باشید، احتمالا به هنگام پک‌من: ۲۵۶ بازی کردن، حس نوستالژی‌تان گل می‌کند.

بازی رایگان است و می‌تواند برای مدتی سرگرم‌تان کند. سری به آیتونز یا گوگل‌پلی بزنید و همین حالا دانلودش کنید.

Label_Downlaod4 Label_Downlaod24

دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. مهدی

    نمی دونم چرا گوشیم با اجرای بازهای مشکل داره..

  2. محمد

    شرط میبینم آقای میرزایی قبلش فیلم Pixles رو تماشا کردن!

  3. پارسا

    با سلام
    من بعضی اوقات که میخوام از گوگل پلی چیزی دانلود کنم با این ارور روبه رو میشم
    This item is not available in your country
    چکار کنم که درست بشه بتونم اون اپپرو دان کنم؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه