تراشه ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۵۵ رسما معرفی شد

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اسنپدراگون 855

ساعاتی قبل، شرکت کوالکام جدیدترین تراشه پرچم‌دار خود یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ را معرفی کرد. این تراشه ۷ نانومتری در مقایسه با نسل قبلی خود از عمر باتری بالاتر و عملکرد بهتری بهره می‌برد. همچنین به گفته‌ی شرکت کوالکام، عملکرد مربوط به هوش مصنوعی این تراشه، در مقایسه با نسل قبلی، تا ۳ برابر بهبود یافته است.

یک پردازنده برای بینایی کامپیوتری در این تراشه تعبیه شده که می‌تواند با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، به‌صورت عمقی از محیط نقشه‌برداری کند. چنین مشخصه‌ای باعث می‌شود گوشی‌های مجهز به این تراشه، از لحاظ کارایی اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند. در ضمن این تراشه از فیلمبرداری HDR با کیفیت ۴K در سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند و این کار را با ۲۵ درصد مصرف انرژی کمتری انجام می‌دهد.

اسنپدراگون 855

در این مراسم، به دو مورد دیگر هم پرداخته شد. اول از همه، به جدیدترین فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر یعنی فناوری فراصوت اشاره می‌کنیم. در این فناوری، با تابش موج‌های فراصوت، اثر انگشت کاربر مورد بررسی قرار می‌گیرد و در مقایسه با تکنولوژی اپتیکال، از دقت و سرعت بیشتری بهره می‌برد. همچنین حتی اگر انگشت کاربر خیس باشد، باز هم می‌تواند از این مشخصه استفاده کند.

خبر دیگر، مربوط به اینترنت ۵G است. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم که مودم X50 در تمام تراشه‌های اسنپدراگون ۸۵۵ قرار نمی‌گیرد. در عوض، این تراشه به‌صورت پیشفرض از مودم X24 بهره می‌برد که می‌تواند تا سرعت ۲ گیگابایت بر ثانیه را به ارمغان بیاورد. در این میان، شرکت‌هایی که می‌خواهند در سال ۲۰۱۹ گوشی ۵G خود را روانه‌ی بازار کنند، می‌توانند از مدل مجهز به مودم X50 استفاده کنند.

این تراشه مطمئنا به بیشتر پرچم‌داران سال ۲۰۱۹ راه پیدا می‌کند و تقریبا بیشتر گوشی‌های ۵G که در این سال عرضه می‌شوند، مبتنی بر این تراشه خواهند بود.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه