معرفی فیلم نوروزی: سیکاریو (Sicario)

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

امروز سوم فروردین ماه است و احتمالا دید و بازدیدهای اصلی عید را انجام داده‌اید. اگر به سفر نوروزی نرفته باشید، الان بهترین زمان برای دیدن فیلم‌های درست و درمان عقب افتاده است. در جریان مجموعه مقاله‌های معرفی فیلم نوروزی برای امشب فیلمی با ته‌مایه‌های اکشن انتخاب کرده‌ایم. فیلمی که خیلی بی‌سروصدا آمد؛ سینما دوستان و منتقدان سینمایی را تحت تاثیر قرار داد و در نهایت هم خیلی بی‌سروصدا از جدول برترین‌ها و بهترین‌های باکس‌آفیس خارج شد. فیلم سینمایی «سیکاریو» (Sicario)، جدیدترین ساخته‌ی «دنیس ویلنوو» است که در سبک اکشن ماجرایی با درون مایه‌های درام ساخته شده.

سیکاریو به جرات یکی از خوش‌ساخت‌ترین فیلم‌های بود که در سال ۲۰۱۵ روی پرده‌ی سینما رفت. فیلم قصه‌ای ساده و سرراست تعریف می‌کند؛ اما کارگردان در روایت همین قصه‌ی ساده چنان مهارتی به‌خرج داده و در بازی گرفتن از هنرپیشه‌های درست و درمان چنان دقتی داشته که اکثر بیننده‌ها تا انتها پای فیلم نشسته‌اند و در نهایت هم از زمانی که برای مشاهده‌ی جدیدترین ساخته‌ی ویلنوو گذاشته‌اند، کاملا رضایت داشته‌اند.

Sicario2-new

قصه‌ی سیکاریو به کارتل‌های مواد فعال در کشور مکزیک می‌پردازد که بخش زیادی از فعالیت‌های‌شان را تا مرزهای ایالات متحده گسترش داده‌اند. «کیت میسر»، شخصیت اصلی قصه با بازی «امیلی بلانت» هم به‌عنوان یکی از اعضای ارشد بخش عملیات FBI به مبارزه با کارتل‌های مواد در خاک آمریکا می‌پردازد. خیلی زود به میسر پیشنهاد می‌شود تا به تیم دیگری که در خط مقدم مبارزه با کارتل‌های مواد فعالیت دارد، ملحق بشود. میسر متوجه می‌شود این تیم جدید که اکثر اعضای‌اش را سربازان کهنه‌کار جنگی و کماندوهای نیروهای ویژه تشکیل داده‌اند، از روشی جدید برای مقابله با کارتل‌ها استفاده می‌کنند: «خشونت در برابر خشونت». هدف از تشکیل این تیم جدید مبارزه‌ی مستقیم و رو در رو با کارتل مواد است و اعضای‌اش در کشتن و از بین بردن قاچاق‌چیان مواد، حتی در خاک مکزیک درنگ نمی‌کنند. حضور در تیم جدید برای میسر همراه با چالش‌های فراوان است و او را در وضعیت‌های دشواری قرار می‌دهد که پیرنگ اصلی فیلم را سروشکل می‌دهند.

سیکاریو آن‌قدر خوش‌ساخت بود که در جریان هشتاد و هشتمین دوره از جوایز اسکار موفق شد در ۳ رشته‌ی «بهترین فیلم‌برداری»، «بهترین صدا» و «بهترین موسیقی متن» نامزد بشود. البته سیکاریو موفق نشد هیچ‌کدام از این اسکارها را با خودش به خانه ببرد. در مجموع اگر دوست دارید یکی از بهترین اکشن‌های سال گذشته‌ی میلادی را ببینید که در قالب درامی تروتمیز احساسات و انگیزه‌های شخصیت‌های فیلم را دچار چالش‌های عمیق می‌کند، سیکاریو یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود.

قبل از دیدن سیکاریو توصیه می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید:

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar پارسا قادری

    امسال جایزه بهترین موسیقی متن رو فیلم Hateful 8 گرفت نه سیکارو !

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه